Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Henrik Tiberg - 16 juli 2009 14:56

Ja, nu är nedräkningen igång!!! Första natten på denna 5 nätters jobbvända är avverkad, detta innebär att det bara är 4 nätter kvar till SEMESTER:-)


Natten på jobbet gick bättre än väntat, jag hade och kommer (om inget konstigt inträffar) ha lära med mig de sista 5 nätterna fram till semestern. Alltid mkt lättare när man har lite snacksällskap med sig på jobbet:-) Även för Bonzo & Svintos del så innebär denna läran lite avlastning då även hon är hundförare, grabbarna kan alltså redan börja varva ner lite för att hitta semesterlugnet;) Rent arbetsmässigt så var det en lugn natt.


Utöver jobbet så har det väl inte hunnit hända så mkt sedan jag senast skrev (har ju sovit bort hela dagen), kan dock meddela att det helt enligt planerna blev ett löppas nr 2 igår innan jobbet. Avverkade 7,5 km mkt lätt distanslöpning, för övrigt samma runda som på morgonen (1 min snabbare på em, 34.17)


Idag så är det backvarvsintervaller i terrängen som gäller, samma upplägg som förra veckan men med ett varv mer är tanken. Detta innebär att jag skall avverka 5*2,55 km med stegrande fart för varje varv, detta i kombination med att ståvilan blir kortare för varje varv (75, 60, 45, 30 sek) gör att jag kan utlova en rejäl genomkörare av mina redan trötta ben:-) Misstänker att detta pass kommer att bli riktigt segt, är alltid jättejobbigt att få till kvalitetspass dagen efter på- el avgångsnätter.


Nu är det dags att sätta lite fart:-)

Ovido - Quiz & Flashcards