Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Henrik Tiberg - 12 juli 2009 19:43

Oj vad veckorna går fort, så får det gärna göra kommande veckan också innan det stannar av lite - Jag har ju SEMESTER med start from nästa måndag:-)


Idag så har det varit ett lättare distanspass, 5,5 km, + återkomsten av styrketräningen som nu haft ett uppehåll på närmare 2 månader. Valde att köra denna varianten för att kanske kunna få lite piggare ben efter att ha kännt att de varit anningen sega sista dagarna, sen så var Leffe dålig i magen inatt vilket gjorde att jag fick springa ut med honom inte mindre än 4 ggr mellan kl. 01.00- 06.30 (ganska så trött alltså).

Utöver dagens lätta pass så har det blivitt en hel del hunddrillande och så har jag varit duktig genom att kapa till och sätta upp golvlister och dörrlister i hallen, blir rätt snyggt om jag får säga det själv;)


Som sagt så är ju denna veckan snart slut vilket gör att jag kan summera ihop veckans träning:


Veckoträning V 28:


Mån: Intervall 2*10*400 m / pj 200 m, Sp 3.30' , GS: 79,7'' (ca 3.19 min/km) / 56,6'' , totalt 17 km


Tis: Distans 11,5 km


Ons: Terräng/ backvarvs intervaller, 4*2,55 km, p 75'',60'',45'' (mer info i onsdagens blogg)


Tors: Distans 8,7 km


Fre: vila


Lör: Fartlek i GRYM Terräng, 2*3-4-5-5-4-3' (tot 48' snabbare), allt som allt 20,4 km (mer i gårdagens blogg)


Sön: Distans 5,5 km + styrka för bål, rygg & höfter


Totalt: 383' (6 tim 23 min) - 78,6 km - 6 löppass & 1 styrkepass


Detta var alltså min träningsvecka, en helt OK vecka:-) Kommande vet jag ännu inte riktigt hur den ser ut men jag gissar på någonting liknande, mkt fart alltså!!!


Ovido - Quiz & Flashcards