Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Henrik Tiberg - 8 juli 2009 18:40

Då var hälfetn av denna jobbvändan avverkad då, bara 2 nätter kvar till en 5 dagars ledighet:-)


Natten som gick så var det lite mera att göra än föregående, 3 st störningar och så lite larmstötningar. Skönt att ha lite att göra, nätterna går ju lite snabbare då:-)


Idag så var det dags för lite kvalitetsträning igen, backvarvsintervaller:-) Info om dagens pass:


LöpningTotalt 15,50 km - 67 min(Långa XC intervaller (backvarv) 10,20 km - 52 min)

Ansträngningsgrad: 19. Extremt ansträngande

Väder: Växlande molnighet +20 till +25

Snittpuls: 151Maxpuls: 168

Tillstånd: Normalt

Ställe: Smedbyspåret

Sällskap: Ipod

Utrustning: Puma Roadracer III (okt08)

Stretching

Kommentar: Progressiva backvarvsintervaller i terrängspår* 4 var vad som stod på dagens program.
Med riktigt kass sömn så var jag sugen på att skjuta detta pass till morgondagen, men då det verkar bli extremt skittväder då så var det bara att köra idag.
Väl ute så kändes det änåd riktigt bra:-)

Utfall: (varje varv 2,55 km)

9.53 (3.53 min/km) / 75''
9.52 (3.52 min/km) / 60''
9.43 (3.49 min/km) / 45''
9.36 (3.46 min/km) / ----

Lyckades att genomföra passet helt enligt de instruktioner jag fått:-) Grymt j..la jobbigt på sista 2, spyfärdig på sista.
Förvånande att jag inte klarade av att driva upp pulsen högre?!?

Uppv. - skolning - Nedjogg


Nu är det dags att dra till jobbet!

Ovido - Quiz & Flashcards