Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Henrik Tiberg - 23 juli 2009 23:21

Ännu en dag har nu nått sitt slut och det är dags att samanfatta den lite.


Idag så var det efter morgonrutinerna dags för en lättare (jättelätt) löptur med Leffe, 5,5 km avverkade på 25.57. Detta var som sagt ett mkt lätta pass för att fortsätta inskolningen i löpningen för Leffe, han tycker att det är riktigt kul men han kroknar ganska så snabbt (fattas lite uthållighet).

Efter avslutad löprunda så passade jag på att fixa sommarfrisan (rakad skalle) innan det var dags för en lunch.

När lunchen var nere så var det dags att börja packa lite inför avresan till Höga Kusten på lördag:-) Nu är alla mina kläder packade, blev rekordlite för en gångs skull. På packningen väntade lite gräsklippning och sedan en sväng ner till Bolaget för att fixa lite grillöl till stugan:-)


På kvällen var det dags för träningspass nummer 2 för dagen, nu var det ett allt annat än lugnt pass som väntade. Info om passet:


Ännu en Torsdag med backvarvsintervaller i terrängen, denna gången med klubben:-)
Skissen sade 5-5-2,5 km, ståvila 75'', 60''.

Utfall:

19.04 (3.49 min/km) / 79 (inväntar sparring)
19.13 (3.51 min/km) / 60
9.32 (3.49 min/km) / ----

Det gick och kändes idag RIKTIGT bra:-) Trotts att vi öppnade snabbare än planerat så visade det sig att jag lyckades att hålla detta hela vägen in, helt enkelt suveränt bra känsla och kraft idag:-)

Uppv. - Skolning - Nedjogg

Totalt 16 km


Kan ju tillägga för den som aldrig varit vid Fiskartorpets 2,5 km spår att detta är grymt kuperat spår. Kul men jobbigt:-)


Detta var väl i stora drag min dag, har säkert missat en del men inget av nån större vikt (hoppas jag). Nu känner jag mig ganska så trött och tänkte väl göra ett försök att sova, imorgon väntar lite mera träning, packning och städning.

Ovido - Quiz & Flashcards