Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Henrik Tiberg - 17 juli 2009 15:03

2 nätter på denna vändan är nu avverkade, detta innebär att jag bara har 3 kvar innan det är dags för SEMESTER:-)


Natten som gick var återigen ganska så lugn, det blev en störning, ett larmryck och så lite tillrättavisning av festande ungdommar mitt i natten. Utöver detta så var det som sagt lugnt, vi kunde passa på att träna lite hund och bara glida omkring i våra bostadsområden.


Igår innan jobbet så körde jag ju ett tuffare intervallpass i terrängspåret här hemma, detta han jag ju aldrig rapportera om igår så det är väl dags nu:) Här kommer infon:


Progressiva terräng backvarvsintervaller stod på dagens program,5*2,55 km, ståvila 75,60,45,30''.

Utfall:

9.59,9 (3.55 min/km) / 75''
9.42,1 (3.48 min/km) / 60''
9.47,5 (3.50 min/km) / 45''
9.55,1 (3.53 min/km) / 30''
9.48,1 (3.50 min/km) / ----

1:a gick bra, 2:a för fort, 3:e bra enl planen men där tog jag ganska så slut:( Sista 2 blev det grymt slitsamt i värmen och med en dygnsvändning i kroppen, slet som ett djur för att få till det så bra som möjligt. Trotts att det inte blev progressivt som planerat så är jag ändå nöjd med att inte klappat ihop totalt, så slut som jag kände mig på de 2 sista.

Uppv. - skolning - nedjogg

Totalt 17,5 km på 1.17.38


Idag så funderade jag på om jag skulle tagit en vilodag, har ju denna veckan redan avverkat 63 km (helgens långpass kvar) fördelat på 5 pass,men nu känner jag ändå att det skulle vara skönt att komma ut på en lättare runda som kanske kan följas upp av lite styrketräning innan det är dags att dra till jobbet igen (Madde och Leffe drar ändå iväg på skyddsträning).

Ovido - Quiz & Flashcards