Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Sköna intervaller:-)

Av Henrik Tiberg - 4 augusti 2009 12:51

Nu sitter jag då här i Härnösand igen, har precis avverkat det sista intervallpasset inför helgens tävling (Höga Kusten halvmarathon, http://www.hkmarathon.nu/component/option,com_frontpage/Itemid,1/). Dagens pass kan jag tacka klubbkamraten Andreas (seas) för då han satte ihop detta roliga pass åt mig, det var fokus på tävlingsförberedelse som gälde. Info om passet:


Tävlingsförberedande intervaller samansatta av Seas, 4*1200 + 400 m, 21 kp + 10 kp (mao farthöjning sista 400 m)var dagens plan.

Utfall: (1200 / 400 / ståvila)

4.20,3 / 81,3 / 60,1
4.16,5 / 81,6 / 59,3
4.17,4 / 81,3 / 59,9
4.17,7 / 80,8 / ----

GS: 4.17,9 (3.35 min/km) / 81,2 (3.23 min/km)

Jag hade tänkt mig att hålla 3.38 fart på 1200-ingarna och 3.28 fart på 400-ingarna, det blev dock lite snabbare än detta.
Kändes riktigt lätt och bra hela tiden idag, låg och bromsade konstant:-) Lovar ju gott inför Lördagens lopp, men det är klart då kommer det ju till en mängd backar också.

Uppv. - Skloning - Nedj.


Ett skönt formbesked i detta sköna intervallpass:-)


Nu skall vi snart åka ner till Centrum här i Härnösand för att äta en god lunch (förhoppningsvis), kan ju bara passa på att dra lite snabbt vad som hänt sedan senast då det inte tar så lång tid.

Igår så var vi nämligen iväg och låg på stranden vid havet hela dagen, sol och bad var vad som gälde:-) Han även med ett lättare distanspass på 11 km (48.49) innan badandet. Sol bad och grillning är alltså det som hänt sedan senast, SEMESTER kan man säga!!!

 
 
Ingen bild

seas

4 augusti 2009 14:00

kanske lite väl lätt pass för en så bra tränad person som dig, men det är ju rätt skönt att känna att benen är pigga till tävlingen... Lycka till på lördag!

 
Ingen bild

svinto

4 augusti 2009 17:48

seas > Tack och tack för passet, även om det som du säger var ganska så lätt så var det mkt bra för självförtroendet:-)

 
swyzak

swyzak

5 augusti 2009 15:16

Lycka till på lördag nu... verkar vara en rätt tuff bana!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

svinto

5 augusti 2009 19:17

swyzak > Tack! Är som allt här uppe, upp och ner hela tiden - Kul men jobbigt:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards