Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Henrik Tiberg - 18 augusti 2009 22:39

Vet inte riktigt hur jag skall börja dagens blogg?

Det har idag varit en ganska så lyckad dag på många sätt, men vi kan ju börja med det lite mera vardagliga (men ack så trevligt det blev). Hela förmiddagen ägnades idag åt att montera ihop skostäl, hatthyla och sätta upp spegel, lampa hängare m m - Blev riktigt bra!!!

Jag ljög lite, det var nästan hela dagen som gick åt ovan nämnda stökande kom jag just på.

När jag var klar med mitt stök så rastades hundarna en sväng innan det var dags att dra till klubbträningen som idag var flyttad till Stora Mossens IP, vilken tur detta var för mig (mer om varför snart)!!!

Dagens pass var ett SNABBT intervallpass, 6*800 m avverkades på i snitt 2.34,4 (ca 3.13 min/km), totalt blev det 11 km. Lite info om passet:


Utfall: (löptid/vila/jogg)

2.35,7 / 69 / 52,9
2.34,0 / 2.04 / 60,9

2.34,1 / 64,6 / 61
2.34,4 / 2.03 / 62,4

2.34,0 / 65,8 / 64,6
2.34,6 / -----------

GS: 2.34,4 (ca 3.13 min/km)


Kändes helt OK på dagens pass, trodde jag inte innan då det varit så j..la segt sön & mån.

Nu till vad det var som var så bra med att springa på Stora Mossens IP just idag, jag kunde direkt efter avslutat pass kasta mig in i duschen för att sedan sprinta in till ishallen väg i väg och kolla in 2:a & 3:e perioden av matchen mellan Djurgården och Färjestad:-) Jag hade tidigare funderat på att köra dagens intervallpass på egen hand för att jag så gärna vill gå och kolla på denna träningsmatchen, nu fick jag allt som jag ville:-) Nästan allt är väl bästa att säga då, Djurgården lyckades med en j..la tur att vinna men det är väl lika bra att låta dem vinna nu för när det blir på allvar så kommer du ju ändå harva i botten av tabellen!!!


Såhär har min dag sett ut, måste bara lägga till en annan kul grej:-) Jag blev i helgen uppringd av en sportjournalist från lokaltidningen Mitt I Väsby, han intervjuade mig lite om min seger i Höga Kusten halvmarathon och idag så fanns notisen med i lokaltidningen:-) Det är ju helt otroligt vad de är duktiga på att sätta rubriker, känner mig inte alls dryg när jag läser detta;)


Ovido - Quiz & Flashcards