Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Henrik Tiberg - 10 augusti 2009 21:31

Tyvärr så måste väll alla goda ting komma till ett slut!? Hur som helst så var det idag dags att lämna den underbara stugan som vi hyrt, i 16 dagar, uppe vid Höga Kusten (Bålsjö). Det känns lite (mkt) trist att man inte kunde ha stannat ett bra tag till men det får vi ta igen nästa år, då blir det nog 3 veckor i samma stuga - Så bra trivdes vi där:-)


Idag så har det alltså handlat om att åka bil, 50 mil lite drygt. Vi lämnade stugan strax efter kl. 10 för att ta sikte mot Härnösand. Väl framme i Härnösand så var det dags att finkamma Intersport, jag skulle ju bränna mitt pressentkort på 1000 kr som jag vann i och med helgens seger i halvmaran (Höga Kusten marathon). Kollade länge och noga innan det till slut blev en j..ligt snygg och skön jacka (höst, tidig vinter & vår), en snygg och skön tröja och så lite sportdryck för att komma upp i jämna 1000:enlappen:-) Måste erkänna att det kändes lite overkligt att kunna bara gå in och plocka på sig detta för att jag vunnit ett lopp, har nog inte fattat riktigt ännu:-)

När det var fördighandlat så satte vi i oss en lunch, thaibuffe:-)

Efter detta var det bara att gasa på, ett stopp i Gävle för att ta nån macka och rasta lite hundar, men annars var det sträckkörning som gällde. Vi var väl hemma runt kl. 17.30

Kvällen har jag ägnat åt att packa upp lite, vattna och plocka lite med blommorna och så suttit vid denna dumburken (datorn).

Måste erkänna att jag är grymt trött efter denna bliresan, blir nog tidig sänggång.

Känns skönt att veta att det är nästan 2 veckors semester kvar nu, även om vi inte har nått direkt planerat. Jag skall förvisso springa 3 st lopp (Ursvik Extrem på Onsdag, Midnattsloppet på Lördag och 5000 m bana nästa Torsdag) men utöver detta så är det inte nått speciellt bestämt, vi skall nog hitta på nåt.


Passar på att peta in ett par bilder från stugvistelsen, dels är det en bild på morgonpromenaden vi gick tillsammans med hundarna och kaffemuggen (inga koppel här inte:-)), sen är det en bild från badet i havet vid Rotsidan och så en bild där vi är påväg ner till stugans sjö. Man säger ju att en bild säger mer än 1000:en ord:-)

Ovido - Quiz & Flashcards