Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Henrik Tiberg - 27 augusti 2009 22:48

Sådär ja, då har jag sprunget årets första sprintlopp 3000 m. Faktum är att detta var första gången på denna distansen sedan februari förra året!!!

Med tanke på att det som sagt var jääääättelänge sedan senast på distansen och att jag nu inte alls har legat i träning för dessa farter (som jag hade då) så var förväntningarna med dagens lopp ganska så lågt ställda. Hoppades givetvis på att kunna klämma mig in under 10 min, har aldrig varit över 10 min på denna distans och det vore ju kul att hålla kvar vid denna svit:-)


Efter att ha suttit i alla dessa j..la köer så kom jag fram ganska så sent till Källbrinks IP i Huddinge, 40 min innan min start. Snabbt iväg och hämta min nummerlapp, sedan lika snabbt i löparkläderna och ut för att värma upp lite. Blev en jogg på ca 3,5 km, lite löpskolning och stegringslopp innan det var dags att ställa sig bakom startlinjen.


Mina medtävlande var väldigt mkt yngre än mig, näst äldsta född 81 och sedan bara en massa 90-talister. F.n vad man känner sig gammal helt plötsligt!!!

Med tanke på att alla var så unga så misstänkte jag att det skulle bli rusning och jag valde därför att lägga mig sist, första varvet gick ändå på 74'' (planen var 78'') och 2:a varvet på 76''.

Här har ni lite mellantider:


74,1
76,7
39,4 / km på 3.10,2
78,9
79,8
40,6 / km på 3.19,3
81,2
40,0
79,4 / km på 3.20,6

I mål på 9.50,76 (officiel tid)

Är ganska så nöjd med tiden, trots att det fattas 10 sek ner till mitt pers så känns det återigen som att jag är påväg åt rätt håll vad gäller känslan i löpningen (på tävlingar). Självklart så var det grisjobbigt idag men ändå så kändes det som att även skallen är påväg att hitta tillbaka vad gäller självplågandet;)


Allt som allt så har det idag blivit 15,5 km, 5,5 km jogg på förmiddagen och så totalt 10 km nu på kvällen.


Ovido - Quiz & Flashcards