Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Henrik Tiberg - 16 augusti 2009 10:04

Trött och sliten sitten jag nu här med en kopp kaffe och skall försöka summera gårdagens tävling på Södermalm här i Sthlm, det var 3:e lopp inom loppet av en vecka (halvmaran förra Lördagen & xtremen 15 km i Onsdags).


Hur gick det då?

Lätt samanfattat så kan jag väl säga att det kändes toppen och gick hur bra som helst första 5 km, SEN KOM BACKARNA och mina ben BARA DOG:(

Om jag skall gå lite djupare in på loppet så kan vi börja med att dra mellantiderna:


3.21,4

3.29,3

3.34,1

3.18,5 (felplacerad?)

3.48,2 (felplacerad?) / 5 km på 17.31,5

4.11,8

3.31,6

4.02,8

3.50,6

3.39,1


I mål på 36.47 (egen klocka), 66:e plats.


Som sagt så kändes det riktigt bra första 5 km, jag öppnade (som vanligt!!!) anningen fortare än vad jag hade planerat/ sagt men ändå ingen sådandär toköppning som det brukar kunna vara. Det kändes kontrollerat och jag svarade upp den snabba första km med att bromsa mig 2:a och 3:e.

Sen vid passering 5 km (i 35 min fart) så satte backarna på söder stopp för en trevlig (trevligare) kväll för min del, benen verkligen bara dog vid minsta lilla uppförsbacke och här var det ju allt annat än småbackar att prata om. 2:a 5:an var det bara att kriga på så gott jag kunde, blev så jobbigt så jag tappade kollen på klockan och väl i mål så fick jag kolla på klockan flera gånger för att försäkra mig om att jag såg rätt - Var det verkligen så dålig tid!? Jodå det stämde:(

Om jag skall hitta lite positivt i allt mörker så var det väll att så fort det var platt eller utför så var jag uppe i fart igen, men i backarna så gick jag ju nästan (kändes så!!!). Hoppas och tror att detta beror på en tung träningsperiod som har följts upp av 3 tuffa tävlingar, det skall nog kunna bli bra till hösten när benen få det lite lättare igen!?


Hur som helt så kan jag sammanfatta det hela som en mkt trevlig kväll/ natt som jag och Madde avslutade med att ta ett nattmål på Max i Solna:)


Nu är det bara att bryta ihop, gräva ner sig och sen j..lar skall det presteras på toppen igen nu i höst:-)


Ovido - Quiz & Flashcards