Alla inlägg den 19 september 2009

Av Henrik Tiberg - 19 september 2009 18:22

Imorgon så är det dags för årets första och sista 10 000 m lopp på bana, detta lopp kommer att gå på anrika Stockholm Stadion.

Förra året så satte jag mitt för tillfället gällande pers just på ALJ Open, 34.49 löd tiden då:-)

Imorgon så hoppas jag på att detta pers skall ryka, jag och ett par klubbkamrater planerar att växeldra i ett tempo på 83-84 sek per 400-ing, detta motsvarar 3.27-3.30 min/km och en sluttid mellan 34.30-35.00 Jag hoppas på att denna för mig lugnare öppningen (än normalt) skall kunna resultera i att det känns förhållandeviss lätt och att jag på så vis kan ha mkt krafter kvar till en fin avslutning av loppet!?

Hoppas verkligen på att detta kan bli verklighet imorgon, jag har kännt att formen är påväg åt helt rätt håll nu denna veckan.

Hoppas på att kunna återkomma med en possitiv rapport imorgon?!?!

Av Henrik Tiberg - 19 september 2009 18:08

Sedan senast så har det egentligen inte hänt sådär jättemkt, tiden har ägnats mycket åt hundarna.


Med tanke på att jag imorgon skall springa 10 000 m tävling på Sthlm Stadion, mer om detta senare, så har det blivitt 2 st mkt lätta joggingpass (2*5,5 km) de senaste 2 dagarna, detta öppnar för mera tid åt hundarna och annat smått och gott.

Igår och idag så har det varit Leffes skyddsträning som tagit den mesta tiden, vi har kört mkt transporter (går jättebra!!!), det blev igår ett ordentligt pass i miljö (p-garage) där en del av passet ägde rum mitt i en gallertrappa. Just biten i gallertrappan var häftig, Leffe kom ikapp figgen mitt i trappan och efter att ha gjort ett släppande i trappan så höll han på att trilla ner ca 2 m, som tur fanns jag där och fångade upp honom då han hängde kvar med bara frambenen (phu det var nära där!!). Jag drog upp honom och han bara small på i ett fullbett direkt igen mitt i trappan, inga problem med miljöerna där inte!!!!

Idag så var det ingen miljö utan mera ordning och reda, transporter, släppande och att köra in lite komandon för av och på m m.... Helgens skydd kan bara samanfattas som ruskigt lyckat igen, f.n han är grymFlört!!!

De andra hundarna här självklart även de fått sitt, det har blivitt många långa skogspromenader, Svinto har fått köra lite skydd (inför sista uppkörningen i November).

En hundhelg helt enkelt, inte mkt mer som hänt här!!!

Ovido - Quiz & Flashcards