Alla inlägg den 5 september 2009

Av Henrik Tiberg - 5 september 2009 19:24

Här kommer en fuskis om dagens bravader (ur träningsdagboken):


LöpningTotalt 18,00 km - 69 min(Tävling 15,00 km - 54 min)Ansträngningsgrad: 19. Extremt ansträngande

Väder: Klart +20 till +25

Tillstånd: Förkyld

Ställe: Bellmanstafetten *3

Sällskap: Medtävlande, arbetskamrater

Utrustning: Asics DS Racer (Aug09)

Stretching

Kommentar: Belmanstafetten avverkad, blev 3 st förkylda varv.

Tider (officiella):
17.29, Securitas 1 (mix,21:a plats) (toppat)
18.11, FK Studenterna 3 (män, 11:e plats)
18.20, Securitas 2 (mix, 309:e plats)

De senaste dagarna har jag burit med mig en förkylning som nästan satte stopp för dagens insats:( Trotts att det kändes allt annat än bra innan, täppt näsa, kraftigt ansträngd av att gå m m så valde jag ändå att springa. Väl igång så kändes det bättre än väntat, dock långt ifrån bra. Tiderna var OK med tanke på förutsättningarna.
Hoppas nu på att jag slipper nån reaktion på dagens springande, än sålångt känns det bra.

Uppv. + skolning, ingen nedjogg


Jag skall skriva ihop lite mer om detta jippo när jag orkar och har tid, nu längtar jag bara till att lägga mig på soffan för att kolla in fotbollen, Sverige - Ungern.

Soffan, här kommer jag:-)

Av Henrik Tiberg - 5 september 2009 08:46

Fortfarande lite lätt snorig, halsen dock ok (än så länge), lite trött i kroppen - hoppas på att detta har att göra med att jag är nyvaken!?


Idag den första lediga dagen, av 5, så skall jag tillbringa hela dagen(i stort sett) tillsammans med mina kollegor från jobbet. Vi har skramlat ihop 4 lag till Bellmanstafetten, jag skall springa 1 sträcka för ett av våra lag + 1 sträcka för ett toppat Securitaslag då vi har blivitt utmanade av Svensk Bevakningstjänst + att jag skall köra 1 sträcka för klubben (FK Studenterna) = 3 sträckor totalt!!!

Hoppas nu verkligen på att kroppen funkar trots denna j..la förkylningen, jag har ingen feber! Det som kommer bli jobbigast är andningen, blir ju lite tufft när näsan är igenkorkad:( I förgår och igår så var jag livrädd för att jag skulle behöva ställa in hela Bellmanstafetten, detta hade verkligen ställt till det då jag utöver mina 3 sträckor även är den som håller i mkt av det praktiska för våra Securitaslag (sitter bla på de flesta nummerlapparna). Nu slipper jag bekymra mig för detta:) Nu är det bara min prestationsförmåga som kan ifrågasättas, jag är helt säker på att jag i dag inte kan prestera max på alla 3 sträckorna, men kan jag maxa på ens 2!? Jag måste ju göra en bra tid (17-17.30) på första sträckan för toppade Securitaslaget, sen så villjag ju absolut göra bra ifrån mig för klubblaget (17-17.30). Sistasträckan skitter jag i tiden utan det handlar mest om att fylla upp laget, detta har inte varit det lättaste (många avhopp:().

Nu skall jag göra mig redo för hundrastning och sedan bär det av till stan!

Ovido - Quiz & Flashcards