Alla inlägg den 8 september 2009

Av Henrik Tiberg - 8 september 2009 22:54

Idag var det så dags för ett sista intervallpass inför komande helgens Stockholm halvmarathon, 8-10*1000 m/ pj 100 m. Planen var att jag skulle hålla en fart som var ca 5 sek snabbare än den tänkta tävlingsfarten på Lördag, ca 3.35 min/km var min tanke.

Med tanke på min förkylning som jag dragits med nu ett par dagar så var jag inställd på att bara köra 8 st 1000-ingar. Såhär blev de:


3.34,5 / 29,8
3.32,2 / 30,3
3.33,5 / 31,3
3.36,9 / 32,0
3.37,8 / 33,2
3.36,2 / 33,2
3.37,9 / 32,2
3.40,6 / ----

GS: 3.36,2 / 31,7

Snittet hamnade ganska så nära det jag hade tänkt mig, dock så var det med fallande tider på de sista. Jag orkade inte alls med hela passet idag utan tappade på slutet, de första 4:a kändes riktigt bra men sedan så var näsan igenkorkad av snorRynkar på näsan. Med resterna av min förkylning i kroppen så gick det helt enkelt inte att hålla uppe farten, svag huvudvärk fick jag också på de sista 4:a. Hoppas nu på att det blir bättre till helgen!? Kände även efter dagens pass att kroppen inte alls är med på noterna för tillfället, jag var så slut i kroppen att jag knappt orkade gå med hundarna. I normala fall så brukar det släppa ganska så snabbt men idag så satte det kvar i flera timmar!!! Som sagt, bara att hoppas på att det släpper till helgen!!!


Om man ser till dagen i övrigt så har vi varit och röntgat Leffes höfter och armbågar, de så riktigt bra utGlad. Utöver detta så har Madde målat lite i badrummet, jag har målat elementet, annars så har det väl egentligen inte hänt nåt speciellt.


Tänkte att jag skulle visa en liten bild på hur vårt badrum såg ut innan vi nu börjat med ansiktslyftet, skadedjuret på bilden är en livsfarlig krokodilFlört. (bilden är tagen med mobilen, detta förklarar kvaliten).


  

Ovido - Quiz & Flashcards