Alla inlägg den 22 september 2009

Av Henrik Tiberg - 22 september 2009 18:38

Egentligen så skulle jag nu vara påväg till den sista natten på denna jobbvändan, hade ju fripass de 2 första så nu skulle det som sagt egentligen vara den sista som stundar! Nu är det inte så då jag vid något svagt tillfälle förra veckan anmällde mig frivilligt (!!!) att jobba extra 2 nätter, kommer inte ihåg när detta hände senast!!! Det känns lite motigt men jag får intala mig själv att de 22 timmarna övertid som det blir kommer att sitta fint på nästa lönGlad!


Idag så har det egentligen inte hänt så mkt mera än dagens kvallitetspass (ingenting annat att skriva om i alla fall), såhär gick dagens pass:


Löpning
Totalt 14,00 km - 65 min
(Långa XC intervaller (backvarv) 7,70 km - 34 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Molnigt +15 till +20
Snittpuls: 153
Maxpuls: 168
Tillstånd: Trött
Ställe: Smedbyspåret m m
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Racer (Mars09)
Stretching
Kommentar: Kass sömn 2 dagar i rad nu:(

3*2,55 km(terrängspår) i LT, P 2', det var vad dagens plan sade.

Utfall:

9.49,4 / 1.59
9.49,8 / 1.59
9.45,1 / ----

GS: 9.48,1 (3.51 min/km)

Kände mig seg och anningen omotiverad innan och även bitvis under dagens pass. Den dåliga sömnen och anningen trötta vader gjorde detta jobbigare än vad det borde ha varit:(

Uppv. - skolning - Nedjogg


Nu skall jag göra mig redo för 3:e natten av dessa 5!!!

Av Henrik Tiberg - 22 september 2009 03:42

Sitter nu på jobbet, tar en liten pausGlad!


Idag innan jobbet så blev det inte alls så bra sömn som jag hade önskat mig, snarare tvärt omRynkar på näsan. Jag kom i säng strax innan 08.30 och hade ställt klockan på 15.30, vaknade till redan vid 15 och kunde bara inte somna om utan det var bara att släpa sig upp efter ett tag. Väl uppe så blev det en tallrik gröt och kaffe innan det var dags att fixa lite mackor och annat smått och gott inför denna nattens jobb, på detta en sväng med hundarna innan dagens lätta löprunda på 7,5 km avvarkades (34.14) - denna rundan kändes faktiskt riktigt bra.

Efter detta var det bara att slänga i sig lite mat och dra till jobbet för att hinna i tid till den väntande massagen, jätteskönt att få benen knådade!!!

Natten har än sålänge varit mkt lugn och antagligen så kommer den att fortsätta i samma stil!!?

I eftermiddag när jag vaknar så väntar ett kvalitetspass som jag ännu inte riktigt vet hur det kommer att se ut, hoppas på nått snabbare pass men det kan lika gärna bli terräng (vi får se).

Nu är det dags för mig att ge mig ut och jobba lite igen, skulle helst bara åka hem och sova men det får väl vänta ca 3,5 timmar till!!!

Av Henrik Tiberg - 22 september 2009 03:42

Sitter nu på jobbet, tar en liten pausGlad!


Idag innan jobbet så blev det inte alls så bra sömn som jag hade önskat mig, snarare tvärt omRynkar på näsan. Jag kom i säng strax innan 08.30 och hade ställt klockan på 15.30, vaknade till redan vid 15 och kunde bara inte somna om utan det var bara att släpa sig upp efter ett tag. Väl uppe så blev det en tallrik gröt och kaffe innan det var dags att fixa lite mackor och annat smått och gott inför denna nattens jobb, på detta en sväng med hundarna innan dagens lätta löprunda på 7,5 km avvarkades (34.14) - denna rundan kändes faktiskt riktigt bra.

Efter detta var det bara att slänga i sig lite mat och dra till jobbet för att hinna i tid till den väntande massagen, jätteskönt att få benen knådade!!!

Natten har än sålänge varit mkt lugn och antagligen så kommer den att fortsätta i samma stil!!?

I eftermiddag när jag vaknar så väntar ett kvalitetspass som jag ännu inte riktigt vet hur det kommer att se ut, hoppas på nått snabbare pass men det kan lika gärna bli terräng (vi får se).

Nu är det dags för mig att ge mig ut och jobba lite igen, skulle helst bara åka hem och sova men det får väl vänta ca 3,5 timmar till!!!

Av Henrik Tiberg - 22 september 2009 03:42

Sitter nu på jobbet, tar en liten pausGlad!


Idag innan jobbet så blev det inte alls så bra sömn som jag hade önskat mig, snarare tvärt omRynkar på näsan. Jag kom i säng strax innan 08.30 och hade ställt klockan på 15.30, vaknade till redan vid 15 och kunde bara inte somna om utan det var bara att släpa sig upp efter ett tag. Väl uppe så blev det en tallrik gröt och kaffe innan det var dags att fixa lite mackor och annat smått och gott inför denna nattens jobb, på detta en sväng med hundarna innan dagens lätta löprunda på 7,5 km avvarkades (34.14) - denna rundan kändes faktiskt riktigt bra.

Efter detta var det bara att slänga i sig lite mat och dra till jobbet för att hinna i tid till den väntande massagen, jätteskönt att få benen knådade!!!

Natten har än sålänge varit mkt lugn och antagligen så kommer den att fortsätta i samma stil!!?

I eftermiddag när jag vaknar så väntar ett kvalitetspass som jag ännu inte riktigt vet hur det kommer att se ut, hoppas på nått snabbare pass men det kan lika gärna bli terräng (vi får se).

Nu är det dags för mig att ge mig ut och jobba lite igen, skulle helst bara åka hem och sova men det får väl vänta ca 3,5 timmar till!!!

Ovido - Quiz & Flashcards