Alla inlägg den 17 september 2009

Av Henrik Tiberg - 17 september 2009 22:24

Nu sitter man då här igen och skall summera denna dagen.


Det började som vanligt med en skogsrunda, hundarna vill ju ha sin rastning, efter detta så gav jag mig ut på dagens första lätta träningsrunda. 5,5 km lätt distans (24.48) tillsammans med Leffe, kändes helt OK.

Efter en dusch och lite lunch så gav jag mig på att montera upp ett nytt badrummsskåp, jättefint blev det (kommer snart lite nya bilder på badrummet).

När väl detta var klart hade jag tänkt mig att sitta och slappa lite, det blev ingenting alls med detta! Alla hundarna blev helt galet pigga av nån anledning, bara att packa in dem i billen och dra ut i skogen! 1 timma senare så var det inte lika mycket spring i deras benFlört

Väl hemma igen så var det bara att sätta i sig ett mellanmål innan det var dags att åka in till stan för klubbträningen, visste inte alls vad jag hade för pass som väntatde mig mer än att det skulle gå snabbt på Sthlm Stadion, coach Walker höll på hemligheten! Kanske kände coachen att vi inte skulle dyka upp om vi fick reda på hans planFlört, det kändes nämligen som ett j..ligt tufft pass då han berättade om det!!! Planen sade nämligen 5*1600 m /pj 400m, farten skulle vara mellan 10 km och 5 km fart (!!!), ca 3.26 alltså.

Såhär gick det:


Totalt 15,50 km - 67 min
(Lång intervall 10,00 km - 39 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Klart +10 till +15
Snittpuls: 150
Maxpuls: 171
Tillstånd: Formen Uppåtgående
Ställe: Sthlm Stadion
Sällskap: LN, Bernt, Micke J, Anders F
Utrustning: Asics DS Racer (Aug09)
Stretching
Kommentar: Intervaller i form av 5*1600 m/ pj 400 m var vad som erbjöds denna dag.

Utfall:

5.31,7 / 2.24
5.34,1 / 2.16
5.31,7 / 2.26
5.27,5 / 2.26
5.22,3 / 2.10

GS: 5.29,4 (3.26 min/km)/ 2.20

Kändes grymt bra idag! Känslan av att ligga och bromsa sig fram i 3.30 fart var helt underbar:-) På alla sätt ett helt underbart pass helt enkelt, kroppen och benen utmärkta.

Uppv. - skolning - Nedjogg


Just nu så ser jag verkligen fram emot helgens 10 000 m lopp på Stadion (ALJ Open), formen är påväg spikrakt upp och jag hoppas verkligen att den fortsätter så ett par dagar tillGlad, då kan det bli riktigt kul på Söndag!!!


Ovido - Quiz & Flashcards