Alla inlägg den 10 september 2009

Av Henrik Tiberg - 10 september 2009 13:19

alltid ha det! Det jag syftar på är att jag inatt jobbade min första natt på denna jobbvändan, nu är jag ledig 3 dagar igen innnan jag jobbar den sista natten på denna vändanGlad. Inte helt fel!!! Anledningen till detta är att jag hade lagt in 3 st fripass för att kunna vara pigg och utvilad till Stockholm halvmarathon nu på Lördag, nu verkar ju det skita sig ändå i och för sigRynkar på näsan. Har sedan förkylningen intåg i förra veckan känt mig extremt svag i löpningen, benen, kroppen ja allt bara dör efter ett tags löpning, det spelar egentligen ingen roll om jag springer snabbt eller långsamt - känslan av att benen bara dör är ändå den sammaRynkar på näsan!!! Hoppas på att 3 dagars extremt lätt och kort löpning i kombination med mat och en förhoppningsvis god sömn skall ordana till en skaplig känsla i alla fall, känns allt annat än kul att vara i så j..la kass form inför ett av årets roligaste och mest prioriterade loppGråter!!!


Om jag nu skulle sluta gnälla/ tycka synd om mig själv och dra lite kort om vad som hänt sen sist. Igår så var det 5,5 km lätt löpning (+ 8*koo) och hundträning på Kista som gällde innan jobbet. Hade bara med mig Leffe för att kunna fokusera allt på just honom, körde 2 st lättare skyddspass där ute. Det var första gången som jag kände att det inte riktigt gick som jag önskade/ trodde, såhär i efterhand så kan jag bara konstatera att vi troligen gick för fort fram vid helt fel tillfälle! Jag körde först ett pass med Björn (som inte var informerad om att Leffe är körd i skyddet), vi körde med bitskockar där Leffe bevakade och släppte för att ta ny bevakning - en mkt bra och lyckad övning där bevakningen och släppandet uppmuntrades, det gick jättebra!!!

2:a passet, det som kändes misslyckat, kördes med Lennart. Vi inlede visitationsdelen på uppkörningen, Jag lade Leffe ner och Lennart gick in i oss - Leffe bevakade och bevakade men så tog jag bara upp honom och gick därifrån, för att köra samma sak om och om igen, på detta sättet skulle Leffe lära sig att inte bita förens det var dags! Detta var som sagt lite fel att köra dagen efter röntgen (lugnande spruta), mitt i Nellys höglöp och på en plats med en figge han aldrig kört med! Problemet var inte att ligga och bevaka och sedan gå där ifrån utan det var sedan vid 4:e el. 5:e gången då han skulle belönas med ett bett (efter en hel del tillrättavisningar) som det blev ett riktigt messbett!!! Lennart tyckte inte att jag skulle bry mig i bettet vid detta tillfälle utan vara glad över att han gjorde allt annat rätt, han har ju helt rätt men man är ju bortskämd med att han är som en krokodil!!! Men som sagt så var detta första gången som vi kjörde denna typ av övning, detta dessutom vid helt fel tillfälle! Inget att hänga upp sig mer på nu utan bara att köra på, första halvtaskiga passet med killen som bara är 1 år!!! Vad gnäller då jag för!?!?


Natten på jobbet då? Jo jag hade med mig Leffe och Bonzo, Leffe kan verkligen inte koppla av hemma med en löptik utan sitter och ylarFlört! Under nattens gång så kunde jag köra lite miljötröning i källare och garage med lillen, gick hur bra som helt!!! Han är så glad och framåt i dessa för honom nya miljöerna.

Vi körde även ett par inomhussök tillsammans med mina kollegor, detta var riktigt kul tyckte både jag och Leffe!!! Mer sådantGlad!


Ovido - Quiz & Flashcards