Alla inlägg den 16 september 2009

Av Henrik Tiberg - 16 september 2009 22:00

Denna dagen har helt klart gått i träningens teckenGlad!


Dagen började med att jag återigen hade lyckats sova ca 8,5 timmar inatt!!! Det måste vara någon form av rekord för min del, att lyckas sova över 8 timmar 2 dagar i rad!!! Känns kanonsköntGlad!

När jag väl hade kommit igång, efter kaffe och frukost, så väntade en runda med hundarna innan det var dags för dagens första träningspass. 10,5 km lättare distanspass, detta avverkades på 45.29 - Kändes idag riktigt bra, kroppen och framförallt benen kändes riktigt pigga idag.

Efter att ha satt i mig en lunch så var det dags att åka till Kista för att träna lite hund på jobbets hundträning, det var jag, Svinto & Leffe som åkte ut idag. Jag körde igenom Leffe riktigt ordentligt, det blev en hel del lydnad men även lite bitaövningar, ett riktigt lyckat pass. Svinto och jag körde lite lydnad, han var ganska så trött efter gårdagens spår (den lilla gamlingenFlört).

Sen var det bara att åka hem och äta lite innan det var dags för dagens 2:a hundträningspass, objektsträning med jobbet. Detta innebär att vi kör inomhussök, nu var det Bonzo & Leffe som fick köra. Det var första gången som Leffe fick köra detta pass med jobbet, vi har kört ett par lättare sök själva men nu var det dags för lite mera uppstyrd träning. Leffe fick totoalt 3 genomsök och efter att ha snappat upp vad det gick ut på (efter 1:a söket) så gick det riktigt bra, sista var helt suveränt braGlad! Bonzo gjorde som vanligt, han dominerade!!! Man kan verkligen inte tro att Bonzo är 10 år & 4 månader när han håller på med denna typ av träning, han lever verkligen upp då!


Som sagt, detta har varit en dag i träningens tecken.

Imorgon så är det klubbträning på kvällen som gäller, utöver detta så får vi se vad det blir!?

Ovido - Quiz & Flashcards