Alla inlägg den 25 september 2009

Av Henrik Tiberg - 25 september 2009 12:51

Sitter nu här med en kopp kaffe för att försöka vakna till liv efter 5 nätters arbete, varav 2 var extranätter (övertid). Känner mig helt väck i skallen, slinter på tangenterna och trycker fel hela tiden, men vad annat skall man vänta sig då man bara sovit knappt 4,5 timmar!!!

Nu kommer jag att vara ledigt hela helgen men detta inebär ju sällan att man bara kommer att sitta ner och göra ingenting, så inte heller denna gången. Men först en liten kortis om gårdagen och då räcker det med att ta upp det träningspasset som jag körde för det var egentligen det enda som jag han med innan jobbet och på jobbet var det jättelugnt, såhär såg den träningen ut:


Löpning
Totalt 23,80 km - 103 min
(Fartlek 18,80 km - 79 min)
Ansträngningsgrad: 16.
Väder: Växlande molnighet +10 till +15
Snittpuls: 148
Tillstånd: Normalt
Ställe: Väsby <---> Häggvik (bögsgård)
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Maj09)
Stretching
Kommentar: Lång fartlek i ca 80' var vad som skulle erbjudas idag.

Först 15' uppv. som sedan direkt övergick till fartlek i 79', fartökningar var 3:e min. Fartökningarna varade i ca 1-1,5' per st.

Nedjogg ca 9'


Kändes riktigt bra idag, bättre och bättre ju längre passet pågick:-) Trotts att det inte varit så värst många långpass den senaste tiden så kände jag mig hur stark som helst genom hela passet.


(1.43.06)


Kan meddela att jag inte kände speciellt mkt av passet under nattens gång, men nu känns det lite mera - främst är det låren och vaderna som är ganska så stela, får se om jag kommer hinna med att jogga en kortis idag elle om det räcker med att promenera bort detta!?


Idag så skall jag för övrigt hinna med att förbereda en massa inför imorgon då det är en, minst sagt, heldag med skojigheterGlad! Jag skall idag bla stryka skjortan (fixa kostymen m m), klippa mig (ta hand om dett yttreFlört), nu kom jag ju knappt på någonting alls så det kanske blir lugnt ändåFlört! Det kommer nog snart, hur somhelst så handlar det idag om att förbereda sig inför morgondagen!


Vad händer då imorgon?


Väckning ca kl. 07.15!!!

Äta, rasta hundar (lite), på med tävlings-/träningskläderna.

Avresa mot Lidingö ca kl. 08.45

START för Lidingöloppet 15 km (hinner tyvärr inte med 30 km loppet) kl. 10.50,

innan detta skall jag hinna hämta ut nummerlappen, värma upp m m.

SPRINGA 15 km jättefortGlad!!!


Efter avverkat Lidingölopp så är det hyfsat snabbt hem som gäller för att hinna med nästa stora och ROLIGA grej, Maddes bror med fru (Robban & Malin) har sin brölloppsfest med start kl. 17.00 och innan detta så skall jag hinna med att åka upp och lämna in hundarna på pensionat över natten, äta, dusch, ta på mig finkläderna och säkert en massa annat smått och gott.....

Från kl. 17.00 är det full Fest som gällerGlad!!! (festen pågår till kl. 02.00)


En mist sagt packad dag helt enkelt, packad med en massa roligheter!!!


Vad har jag då för målsättning med Lidingöloppet 15 km?


Ja, det är med tanke på gårdagens pass och dagens vända dygnet variant, samt en fullskitten dag imorgon (tankarna på annat håll), inte några större förhoppningar om en kanoninsatts som jag räknar med. Att jag dessutom kommer att starta i startgrupp 3, går ej att seeda sig i 15 km klassen, och på detta sätt kommer att ha hur mkt folk som helst framför mig (förvisso med 10-20 min försprång) så kommer det ju innebära ett j..la kryssande mellan folk från ca 5 km och så hela vägen in i mål!?!?

Med alla dessa ursäkter/ bortförklaringarFlört så kan jag springa helt utan press på mig själv och bara göra detta för att det är kul och för att få till ett bra snabbdistanspass. Får väl se vad detta räcker till?!


Nu skall jag dra i mig lite mera kaffe, kanske kan jag vakna till av detta!?

Ovido - Quiz & Flashcards