Alla inlägg under december 2009

Av Henrik Tiberg - 1 december 2009 23:41

Här kommer en kortversion av dagens intervallpass med klubben:


18.00
 
Löpning
Totalt 19,00 km - 81 min
(Lång intervall 13,50 km - 53 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Klart +-0 till -5
Snittpuls: 156
Maxpuls: 164
Tillstånd: Formen Nedåtgående
Ställe: Kth - 3*Radiohusvarv (4:an) - Kth
Sällskap: Klubben
Utrustning: New Balance 904 (Nov09)
Stretching
Kommentar: Långa intervaller med klubben var vad som erbjöds denna dag:-)
Intervaller bestod av 3*4 km i LT (tröskelfart) fart, snabbare PJ ca 4'.

Utfall:(4:an ngt kort,ca 3,9 km)

14.53 (3.43 min/km (3.49))

pj 3.42 (4.20 min/km fart)

15.03 (3.46 min/km (3.52))

pj 3.48 (4.35 min/km fart)

15.11 (3.48 min/km (3.54))

Idag var det inte alls min dag, jobbade och slet men benen svarade inte alls:( Trotts att pulsen var relativt låg så fans det bara inte någon kraft att trycka på med, skumt!!
Hur som helst så slet jag på för att göra det så bra som möjligt, blev OK inte mkt mera.
Inga känningar.

Uppv. - skolning - nedjogg

Av Henrik Tiberg - 1 december 2009 11:09

Ikväll så blir jag tvungen att välja mellan 2 goda ting, antingen ligga hemma och kolla in mitt älskade Färjestad då de spöar Djurgården (Hoppas JAG!!!) eller så kör jag klubbträningen!?

Jag har bestämmt mig för att välja det sistnämnda, klubbträning för mig ikväll alltså  ! På kvällens program står det 3*4 km intervaller med pj 4', med uppvärmning och nedjogg så lär det hamna på ca 18 km (och fort skall det gå!!!).


För övrigt så skall det fixas lite praktiska saker denna dag, skall skjutsa Madde till Danderyd och medans hon är där skall jag in till jobbet och hämta ut mitt nya leg, kanske hinner jag även städa ur bilen där!?

Återkommer ikväll med resultatet av dagens träning.

Ovido - Quiz & Flashcards