Alla inlägg den 18 december 2009

Av Henrik Tiberg - 18 december 2009 07:43

Ja, nu har det blivitt en sådan där lite lucka i bloggandet igen (senast Tisdag). Detta beror helt enkelt på att det är många och långa träningspass, mkt jobb (även om jag nu är mitt i en ledighet) och så som alla andra en massa julstök  , det blir helt enkelt så mkt av allt det goda så att jag inte hinner med att blogga vissa dagar:(


Hur som helst, igår kväll så var jag inne i stan och körde ett träningspass med klubben:


18.00
 
Löpning
Totalt 19,00 km - 91 min
(Backvarv 8,80 km - 37 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Snö +-0 till -5
Snittpuls: 131
Maxpuls: 168
Tillstånd: Normalt
Ställe: Kth Backvarven plus en runda vid Gärdet
Sällskap: Klubben, dock solo under varven
Utrustning: Asics DS Racer (Aug09)
Stretching
Kommentar: Backvarv med klubben enl. följande:

45' distans följt av 4 backvarv (2,2 km/ varv):

9.14 (4.12 min/km)
9.21 (4.15 min/km)
9.19 (4.14 min/km)
9.01 (4.06 min/km)

8' nedjogg

Snöstorm och oplogat på stora delar av varven och hela distansbiten, i stort sett olöpligt egentligen men skam den som ger sig:-) Coach Walker kortade ned antalet varv från 5 till 4 pga underlaget och skaderisken.
Slitsamt när det släpper i varje uppförsbacke (ja överallt egentligen), omöjligt att få upp nån ordentlig fart.
Ändå ett helt OK pass.

(1.30.43)

Lägg då även till att jag körde en lättare 30 min jogg (6,5 km) som uppvärmning under förmiddagen, totalt 25,5 km igår alltså. På veckans 4 inledande dagar så har jag avverkat 75,8 km löpning och ett styrkepass (en hel del alltså  ), på detta så har jag ju även jobbat 2 nätter och sedan vänt dygnet till dagtid igen.


Idag så väntar 40 min lättare löpning följt av lite styrka i form av cirkelträning, detta kommer jag att köra under förmiddagen för att sedan hinna med att åka ut och shoppa lite julklappar (och så rasta/ aktivera lite hundar). Det är fullt upp helt enkelt, men det är väl som det skall vara innan julluget kan få komma (säger jag som jobbar på Julafton).

Ovido - Quiz & Flashcards