Alla inlägg den 3 december 2009

Av Henrik Tiberg - 3 december 2009 18:50

Här kommer en snabbrapport från dagens pass:


16.20
 
Löpning
Totalt 17,00 km - 76 min
(Backvarv 8,40 km - 35 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Växlande molnighet +-0 till -5
Snittpuls: 145
Maxpuls: 166
Tillstånd: Normalt
Ställe: Smedby runt, 4* Smedbyspåret (Kringlan) - Smedbyspåret
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Nov09)
Annan utrustning: Garmin 405
Stretching
Kommentar: Passet inleddes med 30' distans (6,5 km) innan det övergick till 4*2,1 km backvarv (progressiva) för att avslutas med nedjogg, allt i ett svep utan uppehåll.

Tider backvarven:

8.51 (4.13 min/km)
8.46 (4.10 min/km)
8.49 (4.12 min/km)
8.36 (4.06 min/km)

Körde dagens backvarv i Smedbyspåret, denna dag blev det kringlan (8:a)för första gången någonsin. Tungt och krävande varv i XC.
Fick slita hårt ganska så tidigt in på dagens pass, benen kroknade innan pulsen/ farten kommit igång!? (kan det vara för lite mängd?)
Som helhet blev det ändå ett bra pass med j..ligt mkt vilja på sista 3 varven.

(1.15.56)

Nu är det dags att stressa till jobbet!

Av Henrik Tiberg - 3 december 2009 14:51

Nu har jag avverkat 1:a natten på denna jobbvändan, det gick bättre än vad jag hade trott. Skall jag vara riktigt ärlig så var det faktiskt lite kul att jobba igen, men detta kanske man inte får säga högt!?!

Natten som gick blev dock lite annorlunda, jag fick i all min hast ta med mig Svinto (pensionär) och Nelly (ej godkänd tjh) till jobbet igår. Bonzo fick ju jobba själv men varje gång jag hade vägarna förbi konoret så blev det att roa de icke godkönda (Svinto & Nelly). Anledningen till att jag hade med mig alla hundarna var att Leffe helt plötsligt, igår eftremiddag/ kväll, fick riktigt ont igen  . Han fick så pass kraftigt ont att det fanns inget annat alternativ än att Madde fick åka in med lillen till djursjukhuset igen, så j..la tråkigt! Återigen så är det bukspottkörteln som de misstänker, läs mera om detta på Maddes blogg:


http://working-gsd.bloggplatsen.se/2009/12/03/2253274-leffe-uppdatering/


Nu vi bara på att han får komma hem i betydligt mkt bättre skick än igår, han kommer tidigast hem imorgon igen  . Nu är det väl dags för honom att få bli den där lilla pigga och glada skiten igen tycker jag!!!


Annars så har det inte hunnit hända så mkt med tanke på att jag ju bara jobbat hela natten och sovit hela dagen, natten på jobbet var som sagt helt OK. 2 larm och tråtkalas, grattis i efterskott och tack för tårtan Patrik  .


Nu skall jag snart göra mig klar för en runda med hundarna innan det är dags för dagens träningspass, 30' distans direkt följt (utan avbrott) 3-4 backvarv (blir troligen 4:a) för att sedan joggas ner en kortis, ja så skall det förhoppningsvis gå till!

Ovido - Quiz & Flashcards