Alla inlägg den 15 december 2009

Av Henrik Tiberg - 15 december 2009 18:51

16.10
 
Löpning
Totalt 25,00 km - 100 min
(Lång intervall 19,80 km - 75 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Inomhus +20 till +25
Snittpuls: 146
Maxpuls: 169
Tillstånd: Formen Uppåtgående
Ställe: Hemma på Löpbandet
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Racer (Mars09)
Annan utrustning: Löpband
Stretching
Kommentar: Kände mig besegrad av snöstormen ute och körde dagens pass på löpbandet.

3*6 km i LT fart med pj 4' (styggjogg) var planen.

Utfall:

3 km uppv.

6 km, 22.30 ( 3.45 min/km, 16 km/h)

Pj 4' (4.17 min/km, 14 km/h)

6 km, 22.16 (3.43 min/km, 4 km 16 km/h - 2 km 16,5 km/h)

Pj 4' (4.17 min/km, 14 km/h)

6 km, 21.50 (3.38 min/km, 16,5 km/h)

Nedj 2,1 km

1% motlut på bandet genom hela passet.

Ett mkt jobbigt men också riktigt bra pass:-)
Känner att jag lyckas pressa mig själv betydligt mkt hårdare på bandet än annars, sista 6:an var grymt slitsam.
Kände mig även idag lätt och fräsch i kroppen

(1.39.30)

Av Henrik Tiberg - 15 december 2009 14:47

Har som ni säkert märkt inte riktigt haft tid att skriva någonting här på ett par dagar nu, detta beror helt och hållet på att jag varit tvungen att prioritera bort detta pga jobb i kombination med många långa träningspass  .

På jobbet så har det som vanligt varit jättelugnt, det enda är att vi nu fått reda på av chefen att det skall läggas ner en bill och detta kommer att drabba alla andra genom att vi skall få mer att göra men exakt hur illa det kommer att bli är inte klart ännu  , jag gör så gott jag kan och så gott som det går för att det skall bli så drägligt som möjligt (men vem lyssnar på lilla jag!?).

Träningsmässigt så har det kännts riktigt bra, går åt helt rätta hållet just nu! Idag så är det tänkt att jag skall springa 3*6 km intervaller, hur f.n skall man kunna springa snabbt ute när det är snö, snö, snö!!! Och det fortsätter att vräka ner snö konstant, kul med snön men det underlättar ju inte precis löpningen och speciellt inte de snabba passen. Jag överväger att köra dagens pass här hemma på löpbandet, det tar dock emot att stå och nöta band i ca 1 h 40 min- 1 h 50 min. Jag får se hur illa det är när jag går en runda med hundarna, hoppas på att det ändå kan vara skapligt plogar på vägarna här omkring!? Återkommer med snabbrapport innan jobbet senare.


För övrigt så är det nu dags för sista natten på denna jobbvändan, sen väntar 5 lediga dagar med lte julklappshandlande, träning och julmys (för oss som jobbar julen).

Ovido - Quiz & Flashcards