Alla inlägg den 19 december 2009

Av Henrik Tiberg - 19 december 2009 19:03

Här kommer rapporten från dagens pass på bandet, det blev 3 rejäla backar som bara blev brantare  :


 
Löpning
Totalt 18,20 km - 78 min
(Lång intervall 13,20 km - 54 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Inomhus +20 till +25
Snittpuls: 142
Maxpuls: 164
Tillstånd: Normalt
Ställe: Hemma på Löpbandet
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Racer (Mars09)
Stretching
Kommentar: Setgrande backintervaller på bandet enl. följande:

14.30' uppv. + stegringar (3 km)

4 km 16.00 (4.00 min/km, 15 km/h), stegrade bandet vid varje km passering: 2 - 3 - 4 - 5% (puls 146/156)

Pj 3' (12 km/h)

4 km 16.00 (4.00 min/km, 15 km/h), stegrade bandet vid varje km passering: 2 - 3 - 4 - 5% (151/161)

Pj 3' (12 km/h)

4 km 16.00 (4.00 min/km, 15 km/h), stegrade bandet vid varje km passering: 2 - 3 - 4 - 5% (156/164)

10' Nedj (2 km)

Grymt jobbigt de avslutande 2 km på varje serie (när jag kom allt närmare taket;)). Som helhet ett riktigt tufft men samtidigt kul och givande pass. Kroppen kändes helt OK, dock rätt trött i ryggslutet nu efteråt (styrka och tufft pass på 2 dagar).

(1.18.30)
Av Henrik Tiberg - 19 december 2009 10:05

Igår så var det julklappsshoping för fulla muggar om stod på vårat program här hemma! Dock så fick detta vänta tills på eftermiddagen då jag under förmiddagen skulle/ och körde dagens träning som igår bestod av 40 min (8,7 km) lätt distans följt av ca 40 min styrketräning (cirkelträning), detta var det tuffaste och tyngsta styrke/ cirkelpasset som jag kört på mkt länge  !!! Herre j..lar vad stark jag kommer att bli om jag fortsätter på detta sättet  !


Som sagt så blev det sedan att ge sig ut och shoppa julklappar, vi lyckades under eftermiddagen och kvällen att få ihop alla de klappar som vi skulle ha, lite småkompletteringar till de allra minsta finns nog kvar men som helhet är det klart, skönt!!! Vi passade även på att skaffa oss var sin ny leksak jag och Madde, varsin Iphone införskaffades  , hela kvällen spenderades på att lära sig lite om hur denna fungerar (nytt nummer har jag nu för den som vill ha detta så är det bara att höra av sig, kommer dock att köra med dubbla nr ett tag).


Idag så är det dags för ännu ett kvallitetspass vad gäller träningen, 3*4 km med stegrande motlut (fr 2% ---> 5%, ökning varje km) på löpbandet - farten 3.55-4.00 min/km. Detta kan nog bli ett riktigt jobbigt pass, återkommer med rapport!


Utöver dagens träning så skall det handlas lite hundmat, ett skall till nya Iphonen, julgarnen skall troligen upp och så skall vi titta på finalen av dansbandskampen (säg dock inte detta till nån  ).

Ovido - Quiz & Flashcards