Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Gryma Backvarv:-)

Av Henrik Tiberg - 10 december 2009 18:17

Igår kväll så var det julbord med jobbet på Tyrol, grymt god mat!!! Det var en heltrevlig kväll i gott sällskap och som sagt med j..ligt mkt och god mat, det är verkligen nått speciellt med Tyrols julbord  !


Idag så vaknade jag först vid kl. 08.30, av en blöt hundpuss!!! Det var Nelly som fick nått ryck och ville ha upp sin husse, kan vara att hon ville ha mat kanske!?!?

Väl uppe så var det bara att sätta i sig frukost och ratsa hundarna innan det var dags för dagens träningspass, skulle egentligen kunnat åka in och köra detta med klubben då jag ju är ledig men eftersom jag varit borta alla kvällar denna ledighet så ville jag få en hemma innan jobbet kallar imorgon igen (kan ju även spela in att de visar Färjestad- Skellefteå på Canal+ ikväll  ). Hur soom helst så körde jag dagens pass här hemma solo, såhär gick det:


12.20
 
Löpning
Totalt 19,40 km - 84 min
(Backvarv 8,40 km - 33 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Regn +-0 till 5
Snittpuls: 142
Maxpuls: 163
Tillstånd: Normalt
Ställe: Avkortad Väsby runt, 4* Smedbyspåret (Kringlan) - Smedbyspåret
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Stretching
Kommentar: Först 40' distans direkt följt (utan avbrott) av 4* Snabbdistans/ backvarv, jämn hög fart skulle det vara idag.

Utfall (backvarven 2,1 km):

8.14, 3.55 min/km (Puls 151/ 156)
8.13, 3.55 min/km (157/ 159)
8.16, 3.56 min/km (158/ 160)
8.06, 3.51 min/km (160/ 163)

GS: 8.12,2, 3.54 min/km

Vad f.n hände idag!?:-)
Jag körde samma spår idag som förra Torsdagen, idag så gick det i snitt ca 35'' snabbare och alla varaven var idag minst 20'' snabbare än det snabbaste varvet då!!! Kändes riktigt bra idag, dock så var pulsen återigen väldigt låg och jag kunde inte (trotts goda försök) pressa upp den mera, benen orkar inte det!?
Ett av de skönaste passen på mkt länge.

Nedjogg på 12.12

(1.24.24)

Helt otriligt vilken form och energi man får av ett julbord  , kanske skulle sattsa på detta inför alla pass!?


Nu skall jag ta mig an ett litet berg med disk innan det är dags att äta lite kronhjort och sedan kolla på hockey!!!

 
 
swyzak

swyzak

10 december 2009 19:54

Bra där mannen, kroppen e allt en bra lustig pryl... Man vet aldrig varför det går bra endera dagen och kasst den andra... Bra jobbat iaf!

http://swyzak.bloggagratis.se

 
Ingen bild

svinto

10 december 2009 21:38

swyzak > Tackar! Synd att det skall vara så, tänk vad kul det skulle vara om man viste vad man skulle göra för att det alltid skulle gå bra:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards