Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Stockholm Halvmarathon imorgon!

Av Henrik Tiberg - 11 september 2009 22:35

Ja, imorgon så är det dags för en av det tävlingarna under hösten som jag hade sett fram emot mest (denna och ALJ Open nästa helg). Jag hade på förhand hoppats på att kunna vara i toppform denna och nästa helg, istället så är jag nu i det som känns som den sämsta formen på mkt längeRynkar på näsan!!! Efter att i mitten av förra veckan drabbats av en förkylning, som fortfarande sitter i en anning, så har jag kännt mig grymt svag och vek i min löpning/ uthållighet. Tänka vad lite nästäppa kan ställa till det!!!

Mitt mål med detta lopp var på förhand att försöka gå ner mot  mitt pers, 1.15.14, jag kanske inte skulle kunna ta detta men siktet varändå inställt på att gå in under 1.16 Med min nuvarande status/ form så är detta inte att tänka på!!!

Jag vet nu inte alls vad som kan vara realistiskt, måste helt enkelt känna in dagsformen under uppvärmningen imorgon. Jag kan ju inte säga att det känns sådär jättelockande att ställa sig på startlinjen och redan på förhand veta att det inte kommer att gå att få till ett lopp/ en tid som jag är nöjd med - Det går helt enkelt inte att springa så fort som jag nu egentligen vill när en förkylning satt käppar i hjulen (benen).

Hur som helst så kommer jag att ställa mig på startlinjen och springa iväg längs Sthlms gator när startskottet smäller kl. 16.30 imorgon, hoppas ändå på en skaplig känsla?!?!

 
 
Ingen bild

Jacob

12 september 2009 06:49

Lycka till idag, man kan ju inte ligga på topp jämt. Kan det vara nöffnöffsjukan du fått tro??

 
Ingen bild

svinto

12 september 2009 09:27

Jacob > Tack! Ingen nöffnöffsjuka, bara en envis förkylning (nästäppa).
Hade ju varit kul om man kunde hitta toppen nån gång detta året åtminstone, kanske kan det komma!?!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards