Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Mental svacka:(

Av Henrik Tiberg - 29 augusti 2009 15:52

Kan ju börja med en kortis om gårdagen, missade (sket i) att blogga igår.

Efter att ha kört ett lättare distanspass, 11,5 km, på fömiddagen så tillbringade vi hela eftermiddagen med att gå i skogen och leta svamp:) Blev ca 5 liter kantareller och lite lingon!!! Trevligt för både oss (mig & madde) och hundarna, de verkligen njöt av att få springa omkring fritt i skogen i flera timmar.

Kvällen tillbringades i TV soffan, friidrott:-)


Idag så hade jag ställt klockan på 07.15 för att komma upp och ut i tid, jag hade tänkt mig att hinna med ett ganska så tufft träningspass innan det var dags för skyddsträning med Leffe kl. 12.

Dagens TUFFA pass skulle vara 6*10 min i halvmarafart (ca 3.35- 3.40 min/km), pj 2-3 min. Jag hade omvandlat detta pass till sträcka, 6*2800 m/ pj 400 m, och tänkte köra detta nere på Vilundavallen här i Väsby. Väl frame vid vallen så kunde jag konstatera att det var kört att köra där, ungdomens 10-kamp höll på för fullt:(

Försökte att snabbt tänka om vart jag kunde köra och gjorde ett försök att öka på farten, detta höll i 6 min (3.38 min/km) innan jag vek ner mig:( Det gick bara inte att motivera mig till att genomföra detta passet utanför de ramar som jag hade planerat, kändes motigt redan innan och när det blev ett bakslag så fixade inte min skalle detta idag:( Har haft lite av detta problem en längre tid nu, känner inte riktigt att jag hittar motivationen till att pressa och ta ut mig ordentligt i alla lägen! Just nu längtar jag nästan mest av allt på att säsongen bara skall ta slut så att man kan få ge sig på uppbyggnadsträningen, jag skall dock göra ett nytt försök med detta pass imorgon och sedan så är det bara att samla på sig lite jävlar anama inför årets avslutande tävlingar!!!

Istället fö det tuffa passet så blev det nu 12,3 km mkt lätt luffsande, kändes som ett mkt klokt val - njöt av att bara lufsa omkring:-)


Resten av denna dag kommer till stora delar att tillbringas i soffan, finkampen:-)


Avslutningsvis så måste jag bara lägga in ett par fina bilder från Leffes träningspass idag, ingen svacka här inte:-)

 
 
Jacob

Jacob

30 augusti 2009 07:19

Ser att Du fortfarande står på benen trots alla tävlingar.
Fina bilder på Leffe honom skulle jag inte vilja möta en mörk natt när ni jobbar.
Har skaffat mig en blogg där jag skall försöka skriva lite om det som händer på Torpet

http://jacob.moatorpet.se/#home

 
Ingen bild

svinto

30 augusti 2009 07:43

Jacob > Jodå, på benen står jag allt - även om dom är lite långsamma just nu;)

Leffe går från klarhet till klarhet, känns som att detta kan bli en kanonkollega inom en inte allt för avlägsen framtid:-)

Din blogg ligger nu i mina favoriter!!!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards