Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Henrik Tiberg - 12 januari 2010 14:59

Har blivitt lite dåligt med skrivande här nu under denna jobbvändan, mkt mer att göra på nätterna och träningspass på närmare 1,5 timma varje dag innan jobbet gör att jag inte riktigt hittar tid för att skriva (hoppas på att detta är övergående!?).


Nätterna på jobbet har sett ut ungefär som det jag skrev om i senaste inlägget (se nedan), j..ligt körigt helt enkelt!!!

Träningsmässigt så har det hunnit bli ett långpass i bra fart (Söndag), distans + styrka (igår). Idag så skulle det vara backvarv enligt skissen, mina backvarv här hemma är dock TOTALT igensnöade så jag kommer att köra en STÄNDIGT STEGRANDE backe. Tanken är att jag skall springa i 4.00 min/km med start på 2% motlut och sedan öka på motlutet efter varje km i 12 km (samma fart), detta kommer innebära att jag avslutar på 7,5 % MOTLUT i 4.00 min/km!!! Får väl se om jag tar mig vatten över huvudet, kan nog bli att ev tänka om under passets gång!?!?


För övirgt så är det dags för att jobba sista natten innan 5 dagars ledighet kan inkasseras, kommer dock att börja morgondagens ledighet med möte på jobbet kl. 16.00 För att få ihop morgondagens träning (och idiotförklara mig inför kollegorna) så kommer jag att springa till jobbet (14 km) imorgon innan mötet.


Nu är det dags att sätta lite fart!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards