Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Henrik Tiberg - 7 januari 2010 21:45

Sista lediga dagen innan det är dags att slava 5 nätter på jobbet imorgon.


Idag så har det blivitt en dag med mycket frisk luft, lite varmare ute idag med bara -8 grader. Först ut var det en runda med hundarna här hemma i spåret innan det var dags att dra på sig löpardressan och avverka ett skönt distanspass på 13,8 km (1.03.30), tog det idag riktigt lugnt i det anningen bakhala föret. Ett riktigt skönt distanspass var det, kroppen kändes prima trotts (eller tack vara?!) gårdagens intervaller.

Efter att ha satt i mig lite lunch så var det dags för att packa in sig i bilen och dra till Norrviken för att åka lite skridskor på sjön. Idag så hade de plogat upp hela den 14 km långa banan, jag och Leffe kunde ju inte låta bli att köra denna! Riktigt tungt för benen under första halvan som gick i motvind, hemåt var det lättare och detta gjorde att det även gick 7 min snabbare på tillbakavägen (!!!!), totalat tog det 53 min att avverka dessa 14 km (3.47 min/km). Leffe fick alltså springa på rätt så bra på sjön, och som han gör det!!!


Kvällen har jag tillbringat framför TV:n där jag äntligen har fått se en Färjestadseger, 3-5 borta mot Timrå. Första 3 poängaren efter 6 raka utan just 3 poäng, kan det vända nu tack!!!


Ovido - Quiz & Flashcards