Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Henrik Tiberg - 16 januari 2010 14:59

Idag var det dags för en längre löprunda igen, 100 minuter med fartlek inbakat!

Med tanke på att jag har tänkt mig att tillbringa eftermiddagen/ förkvällen farmför TV:n tittandes på Färjestad- Frölunda så tänkte jag mig att det kunde vara ide att ta med Leffe på 1:a halvan av dagens pass, när Madde kom ut för att hämta upp Leffe halvvägs så var han fortfarande så pass pigg så det var bara att låta honom få följa med på 2:a varvet också  !!!


Det var som sagt ett längre distanspass med fartlek i form av 3*(5*3'/2'), totalt 45 snabba minuter på detta pass. Allt som allt hamnade passet på 1 tim 41 min 38 sek (4.25 min/km), 23 km, fartinslagen hamnade på ca 3.50- 4.00 min/km fart. Det var inte speciellt kul att försöka springa fort idag måste jag erkänna, skall jag vara ärlig så var det rent ut sagt j..ligt tråkigt. Detta berodde på att det var så mkt snömodd ute att det inte gick att springa utan att hela tiden få tjuvsläpp, som att åka på grymt bakhala skidor  !!! Hur som helst så blev det väl ett helt OK pass ändå, en dag på jobbet helt enkelt  .


Nu skall jag se till att rasta av hundarna lite (de som inte sprang) innan det är dags att inta TV:n!!! HEJA FÄRJESTAD!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards