Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Henrik Tiberg - 13 januari 2010 12:58

Här kommer en snabbis om gårdagens pass, hur det blev eller rättare sagt inte blev!

Jag hade ju planerna på att köra en tuff backvariant på bandet (kanske för tuff!?), började med att som skissen sade värma upp 30 min. Efter 21 min i god fart så knackade det till och språngbrädan på bandet sprack på längden!!!?? Detta är 2:a gången som detta inträffar, har fått den utbytt 1 gång tidigare för ca 1 år sedan. J..la skitt grejer!?!? Då skall vi inte glömma att jag innan detta sprang sönder ett annan band 2 gånger, fick detta mkt bättre band som kompensation av leverantören för att det tyckte att det inträffade var pinsamt. Undra vad de säger denna gången!?!?

Det var bara att snabbt fatta ett beslut, skulle jag skitta i träningen denna dagen eller skulle jag dra på mig varma kläder och sticka ut?! Innan jag hade hunnit fatta ett beslut så var jag iklädd varmare kläder och påväg ut, kokande av ilska över det trasiga bandet. Detta kan i sig ses som ett mkt bra träningspass, att inte ge upp och lägga ner efter detta missöde är ordentlig träning för psyket, jag var ju ändå 110% inställd på +20 grader och korta thigts - Nu blev det istället -10 grader och påpällsat!!!  


Såhär gick det:


16.20
Redigera
Löpning
Totalt 21,50 km - 87 min
(Snabb distans 14,00 km - 54 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Växlande molnighet -5 till -10
Snittpuls: 151
Maxpuls: 159
Tillstånd: Normalt
Ställe: Hemma på Löpbandet + 3* Smedby runt
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Racer (Mars09)
Stretching
Kommentar: Planen var att ersätta dagens backvarv med en stigande backvariant på bandet, efter ca 21' uppvärmning på bandet så gick skiten sönder!!!!:(

Bara att snabbt dra på sig kläder för att dra ut och tänka om!

Blev 14 km SD, 2,5 varv Smedby runt.

Varvtider:

5,5 km - 21.03 (3.50 min/km)
5,5 km - 21.31 (3.55 min/km)
3 km - 11.34 (3.51 min/km)

14 km - 54.09 (3.52 min/km)

Progressiv SD var den egentliga tanken men detta sket sig då första varvet gick allt för fort (sprang av ilska för det trasiga bandet!!!).
Till och från riktigt isigt och bakhalt underlag (kass), bitvis även ok underlag men överlag undermåligt för att kunna springa fortare.
Kände mig trots allt stark och bra i kroppen:)

Uppv. (på bandet) - Nedjogg (ute)


Nu måste jag sätta lite fart, skall kl. 16.00 vara på möte vid jobbet (Akalla) och dit har jag tänkt mig att jag skall springa. Jag måste ju göra plats för smörgåstårtan  .

Ovido - Quiz & Flashcards