Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Hatar Jobbhelgerna (nummera)!!!

Av Henrik Tiberg - 29 januari 2010 18:38

Det är ju inte helt lätt att ha ett normalt liv då man jobbar natt, men jag hade lyckats får till riktigt bra rutiner som funkat perfekt för min del! Nu är dessa rutinerna sabbade i och med att min chef har varit så snäll och ändrat arbetstiderna för helgerna, får jobba 1 timma längre varje Lördagsmorgon (12 timmar istället för 11!!). Alla som är lite insatta i löpning vet att helgerna innebär lite längre och mera tidskrävande pass, att då bli av med 1 timma i ett redan tajt schema är direkt förödande!!! Så lite kan förstöra så j..la mycket, fruktansvärt irriterande!!!


Sådär då var dagens gnäll avklarat, då kan vi ta lite om natten och dagen då.

Natten som gick var ganska så packad, 3 larm och 2 störningar gör att man får göra rätt för sin lön. I och för sig rätt skönt med mkt att göra, tiden går ju fort då.


Träningsmässigt så har det idag blivitt först ett lättare löppass på 8,7 km (39.17) som följdes upp av styrketräning enlgt modellen cirkelträning. Det var idag ganska så trög och seg träning måste jag erkänna, ute var det så j..la kallt så man fick dra på sig hur mkt kläder som helst. Inne så var det trötta muskler redan från start, men allt genomfördes ändå helt enligt planen.


Nu skall jag ta och dra till jobbet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards