Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

För fort!!!

Av Henrik Tiberg - 27 januari 2010 09:18

Ja, dagens rubrik stämmer in på allt för mycket just nu!!!

Denna 5 dagars ledighet som idag tar slut har bara sprunget iväg, precis som mitt löpsällskap på gårdagens klubbträning gjorde!!!


Pga att det (som vanligt) varit en hel del att göra under denna ledighet så har det blivitt sämre med bloggandet, thats life!

Lite kort så kan man väl samanfatta de senaste dagarna såhär:


Söndag: Distanspass med Leffe (10,5 km) följt av en eftermiddag/ förkväll på IKEA för att drömma sig bort om det blivande köket.


Måndag: Hundträning hela förmiddagen. Distanspass med Leffe (10,5 km) + Styrkepass på eftermiddagen. Kvällen var vi hemma hos Maddes bror Robban med frugan Malin, blev bjudna på jättegod mat samt spelade Nintendo Wii (inte bra för nu är vi ruskigt sugan på att skaffa ett själva!!!).


Igår Tisdag: Lugn frömiddag med städning och hundrastning följdes upp av storhandling på eftermiddagen innan det var dags att dra in till stan och delta på klubbens träningspass. Ett träningspass som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig men det blev i slutet ändå bra och jobbigt (som valingt!!!), såhär blev det:


18.00
  
Löpning
Totalt 21,00 km - 90 min
(Backvarv 13,50 km - 52 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Molnigt -5 till -10
Snittpuls: 154
Maxpuls: 160
Tillstånd: Normalt
Ställe: Kth Backvarven plus en runda runtomkring
Sällskap: Klubben (dock mestadels solo pga missad start)
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Stretching
Kommentar: Klubbträningsdags igen:-)

På dagens program stod det backvarv (SD) med inledande 30' distans.

Utfall backvarven (2,25 km st):

8.17 (3.41 min/km)
8.36 (3.49 min/km)
8.44 (3.53 min/km)
8.48 (3.55 min/km)
8.46 (3.54 min/km)
8.50 (3.56 min/km)

GS: 8.40 (3.51 min/km)

MISSADE staren då jag stannade för att pissa inför denna, då hade det införts lite nymodigheter och detta innebar flygande start:( när alla andra i min löpgrupp startade var jag pissandes nedannför backen:( Pga detta missöde så gick jag på hårt för att om möjligt kunna gå ikapp de andra, för hårt för att kunna genomföra detta pass med statisk snabbhet. Lyckades att plocka in löpsälskap på 5:e varvet (början av detta).
När jag missade starten och fick jaga solo så kändes det riktigt motigt och jag var redo att ge upp första varvet (för att vänta in de andra) men jag vände detta till lite positivt i och med jakt på Studenter:-)
Blev en rejäl genomkörare!!!

Uppv. - Skolning - Nedj.


Idag så skall jag som sagt kliva på och jobba 5 nya friska nätter, snöstormen skall tydligen vara påväg in och detta brukar ju alltid innebära en MASSA JOBB så det kan nog bli svettigt inatt!!!

Dock så kommer det att bli lite svettigt redan innan dagens jobb, innan lunch så skall jag hinna med att få till ett distanspass på 45-60 min. Efter lunch så är det hundträning som gäller igen, på detta måste jag hinna hem och vila nån timma innan nattens jobb!

Med tanke på hur denna dagen ser ut så är det väl dags att jag sätter fart!!!

 
 
Ingen bild

seas

27 januari 2010 19:15

blev väl rätt hyggligt snitt på de där backvarven. Gissar att underlaget inte var det bästa.

 
Ingen bild

svinto

28 januari 2010 14:52

seas > Ja, snittet blev ju helt OK:-) Frånsett 1:a och 2:a så var det nog rätt fart för detta passet och underlaget, riktigt isigt på vissa ställen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards