Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Första inomhus (på 2 år)!

Av Henrik Tiberg - 24 januari 2010 10:22

Nu har det gått ett par dagar sedan senast igen, har haft en hel del att göra igen!


En liten snabbis om vad som pågått här:


Fredag: Klev av nattjobb och vände brutalt på dygnet genom att bara sova knappt 3 timmar (svårt att somna!), anledningen till att det blev lite mindre än vanligt var att det skulle komma en säljare från Härjedalskök och försöka sälja på oss ett nytt kök (luckor & lådor) - Jag kan säga att han misslyckades med både priset och sin oengagerade inställning att sälja! Blir ett nytt IKEA kök istället.

Resten av Fredagen gick åt till att storhandla, rasta hundar och slappa på soffan framför nya Wallander (OK film).


Igår så var det dags för årets första, ja första på närmare 2 år faktiskt, inomhustävlingen för min del. Detta skedde i samband med klubbens arrangemang Vinthundsvintern (http://www.studenterna.nu/Others/start.asp). Jag skulle både tävla och vara funktionär, som brukligt då det är klubbarrangemang. Min distans igår var den något ovanliga 2000 m, 2:a gången jag skulle springa denna distans.


Hur gick det då?


12.40
 
Löpning
Totalt 10,00 km - 46 min
(Tävling 2,00 km - 6 min)
Ansträngningsgrad: 19. Extremt ansträngande
Väder: Inomhus
Snittpuls: 166
Maxpuls: 176
Tillstånd: Normalt
Ställe: Sätrahallen
Sällskap: Medtävlande
Utrustning: Asics DS Racer (Aug09)
Stretching
Kommentar: Säsongens första tävling blev första inomhus på nästan 2 år, 2:a gången på denna distans (2000 m).

Varvtider:


3.10
3.17,25


I mål 6.27,25 (Off tid), Nytt pers!!! (med 1 sek;))


Usch vad det är jobbigt med dessa distanserna!!! Känns lite likgilltig inför resultatet, hade inget direkt mål att gå på utan såg detta mer som en träningstävling för att se vart jag stod inför fortsättningen, kunde inte tända till ordentligt innan och under loppet.
Får väl ändå vara nöjd med nytt pers (hoppades nog på lite mer). Det skönaste av allt är ändå att kunna springa utan några som helst känningar (av skador alltså).


Uppv. - Skolning - Nedj.


Efter avslutad tävling så var det fullt fokus på att räkna varv och skriva ner varvtider på alla som roade sig med att springa, kul att se alla strålande insatser och att kunna hjälpa till så att de kan genomföra dessa!


Väl hemma igen efter en heldag i Sätrahallen så möttes jag av en 3- rätters middag som Madde överraskade mig med, JÄTTEGOTT och uppskattat!!!


Idag så blir det en lugnare dag med ett enkelt distanspass.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards