Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

En bild säger mer.....

Av Henrik Tiberg - 5 januari 2010 17:23

än 1000 ord ägs det ju så därför blir dagens blogg en bildblogg  .


  

Dagens första träning blev 10 km lätt progressiv löpning hemma på löpbandet, för kallt för min smak ute (-15 garder!!!). Kanonskönt pass.


Efter en lunch och lite rastning av gamlingarna, Bonzo & Svinto (Madde fick stanna inne  ) så bar det av till Norrvikensjön för dagens 2:a träningspass. Skridskoåkning med Leffe!


     

Detta var grymt kul tyckte både husse och Leffe, Madde och Nelly slet på lååååååångt bakom oss på skidorna!


  

 
 
Ingen bild

Walter

5 januari 2010 19:51

Skön bild! Vad kostar ett sådant band som du har? Var köpte du det - tycker du att det fungerar bra / ger bra träning? Har funderat på ett sådant band ett tag...

 
Ingen bild

svinto

5 januari 2010 22:34

Walter > Det bandet jag har kostade 25 000 kr tror jag. Nu har jag dock haft sådan tur så att jag gick och köpte ett band för 10 000 kr på Stadium (mkt sämre än detta), det bandet sprang jag sönder 2 ggr vilket gjorde att de tyckte att det var pinsamt hos leverantören och kompenserade mig med det bandet jag nu har istället (lite tur:-)).

Jag tycker att det funkar riktigt bra att köra pass på bandet (coach Walker gillar det dock inte;)), man kan ju variera in i det oändliga (fart & motlut). Sen så är det ju skönt för mig som inte kan vara med på alla klubbträningar, på bandet fårjag ju på sätt och vis sparring (spring eller flyg av;)).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards