Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Henrik Tiberg - 9 mars 2010 14:52

Just nu säger dagens rubrik allt om hur mina  dagar ser ut, pga detta så har det inte blivitt nått inlägg här under helgens gång.


Kort Resume,


Lördag: Lång natt på jobbet (12 timmars) resulterade i att det var ont om tid redan då jag vaknade  , snabb frukost följdes upp av en runda med hundarna innan dagens träning väntade. 13,8 km distans (1.02.06) avverkades innan det var dags för en snabbdusch och lite mat i magen, på detta väntade ännu en natt....


Söndag: Lite mera tid när jag vaknade efter en 11 timmarsnatt, tur för denna dag så var det långpassdax  ! Sprang för första gången denna säsongen t&r jobbet (Akalla), ett litet vårtecken att det är ljust så pass länge så att jag hinner med detta innan mörkrets infall, totalt blev det 28 km på 2.08.34) På detta JOBB!


Förra veckan kunde summeras till hela 139,2 km (!!!), Nytt rekord för min del vad gäller veckomängd   (denna skall nog bli längre).


Igår Måndag: Vaknade återigen upp med allt för lite tid, ny 12 timmarsnatt var avverkad  . Snabb frukost, rastning av hundarna och sedan samma runda som i Lördags. 13,8 km på 1.02.22 Sedan snabbdusch, mat och jobb.....


Idag är det snart dags att packa väskan för att dra ner till gymmet och köra lite intervaller på bandet, 4*5', 4', 3' (3.40, 3.35, 3.30 min/km).

Innan gymmet så skall jag dock hinna med lite annat såsom hundrastning, disken m m


Skönt att det snart är ledighet så att man får lite mera tid!!! Mängdveckor i kombination med jobb är en tuff blandning där det verkligen handlar om att skissa på den bästa lösningen för att få ihop detta!!!

Fördelen med att jobba och träna så mkt just nu är att jag inte hinner gå och vara så nervös inför Domedagen som väntar (Torsdag)  , nyfikna!?!?

Ovido - Quiz & Flashcards