Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Henrik Tiberg - 28 mars 2010 08:07

det skall göra ont kring hjärtat (hjärtmuskeln)?


Igår kväll innan läggdags så tog jag en panodil för att slippa den smärtan som jag vaknat av varje gång jag vänt på mig de senaste dagarna, detta funkade fram tills kl. 06 (som nu blev 07 i och med att klockan ställdes om inatt). Efter detta så var det kört, att då gå upp och ta en ny tablett för att ligga och vänta in dess verkan kändes inte aktuellt utan det var att försöka ligga stilla på rätt sida (med vänster sida) uppåt. Det funkade som synes av denna blogg inte så länge, uppgång 1 timma senare! Med tanke på att jag kan och skall vila hela dagarna så är ju detta ingen katastrof, men det vore ju skönt att kunna sova ordentligt snart!!! Men jag är lugn, det kommer!


Annars händer det inte så mkt här just nu när man inte får aktivera sig som man är van vid att göra, dock så sprang gårdagen förbi rätt så fort.

Morgonen/ förmiddagen ägnades åt att jag tog en promenad (ca 30-40 min) i lugn takt med gamlingarna (Bonzo & Svinto), följt att belata räkningar och sortera bland en massa papper och sånt. Madde fick ett städryck då hon var rädd för att jag inte skulle kunna låta bli att röja om hon inte gjorde det, det ligger nog någonting i hennes rädsla där  .

Innan vi åt lite lunch så han vi även med att åka och handla lite för att fylla på kylen.

På eftermiddagen så kom Maddes bror Robban med frugan Malin förbi på en fika, trevligt med lite sällskap nu när man har tid till detta. Man märker ju nu, när man varken har jobbet eller träningen att aktivera sig med, hur mkt tid man får över till annat. Jag har skämtat om det nån gång förut att jag har väl kanske inte valt de 2 st bästa hobbysarna man kan välja, löpning och hund!!! Dessa 2 tar ju sjukt mkt tid och kräver en hel del planering, lugna bara - Jag skall tillbaka till dessa igen  .


Efter att jag hade gått ytterligare en lugn promenad med gamlingarna så blev det att inta TV soffan för att kolla på lite hockey, Almtuna - Södertälje (tyvärr första förlusten i kvalserien för Almtuna där).

Kvällen ägnades sedan åt god mat och TV:n, kände mig dock anningen uttråkad och rastlös i soffan. Jag tror att  detta berodde på att jag insåg att detta kommer troligen att vara min verklighet i ett par veckor nu och då är det ju inte alls lika kul och skönt som det är när man bara kan få 2 lediga helger per månad att slappa och njuta i soffan, att ta det lugnt på order är inte alls lika skönt/ kul som att göra det på eget initiativ  !!!


Vad händer idag då?

Det var en bra fråga, jag skall väl ta det lugnt och promenera en sväng med gamlingarna i lugnan ro. Det kommer att bli hockeytittande (Färjestad - Skellefteå) och så kanske det kan bli nån film ikväll.

Kanske kan jag hitta nått att plocka med här hemma, det finns ju alltid sånt som blivitt liggande för att man inte har tid och för att det inte är roligt att plocka med men då är det ju just det - Det var inte roligt att plocka med det (!!!), men nu när det inte finns annat att göra så kanske lägget blir lite anorlunda!?


Imorgon så skall jag dock se till att aktivera mig lite genom att åka och träna Leffe lite på jobbets hundträning, får passa på att lägga nån timma per dag till att få honom uppkörd och klar under denna sjukskrivning!

Ovido - Quiz & Flashcards