Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Henrik Tiberg - 5 mars 2010 14:38

Tyvärr så kan jag nu sitta här och konstatera att denna 4 dagars ledighet tar slut idag, 5 nätters jobb väntar nu med start ikväll kl. 19.30  .


Igår så var det en skapligt tung träningsdag, dubbla pass igen. Först ut var ett lättare distanspass på 7,4 km (35.02), blåsigt som f.n och snö på det gjorde detta pass anningen trögt trotts att jag tog det lugnt. Med tanke på det usla vädret ute så beslutade jag mig för att kvällens klubbträning fick ställas in för min del, det fick bli gymets löpband istället!!!

Pass nummer 2 var ett 75' snabbdistanspass, 85% av 21 kp var det tänkt att jag skulle hålla mig till (ca 4.12 min/km). Tog en uppvärmning ner till gymet för att där springa av de 75', inkasserade 18 km på bandet under denna tid (4.11 min/km i snitt). Nedjogg hem. Allt som allt för dagens 2:a pass kunde jag inkassera 22 km, Totalt för dagen blev det 29,4 km! Passet på bandet kändes helt OK när jag väl var igång, det tunga med detta pass var mentalt att stå och stampa på bandet samt att benen var trötta efter att ha fått riktigt mkt mängd. Om jag igår tog och räknade ihop min träning för de 7 senaste dagarna så hamnade jag på hela 14 mil!!, 2 mil per dag i snitt. Detta är rekord för mig!!!


Idag så kände jag mig ruskigt sliten när jag tog den sedvanliga rundan med hundarna uppe i spåret, det var knappt att jag gick i styrfart!!! Med tanke på detta så valde jag att ta det riktigt lugnt och försiktigt på dagens distanpass, det var bara att lufsa runt och njuta av den värmande solen. 10, 5 km avverkades på 48.22, efter detta så var det dags för Fredagsstyrka i form av Cirkelträning. 10 st styrkeövningar gjordes vardera 3 varv (60 sek på de 2 första och 80 sek på sista), riktigt jobbigt som vanligt!


Denna veckan har jag än sålänge på 5 dagar avverkat 97,4 km fördelat på 8 löppass, till detta kan även läggas 2 st styrkepass. En rekordvecka är det påväg att bli för min del!


Nu till helgen så kommer det bara att bli 1 pass per dag, imorgon blir det distans 45-60' för att sedan på Söndag köra en tävlingsliknande snabbdistans på löpbandet (15 km). Nu skall jag ta och fixa lite inför nattens jobb så att jag kan lägga mig och vila innan det är dags att dra till jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards