Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Henrik Tiberg - 27 mars 2010 08:33

Klev idag upp runt kl. 08.00, först in på muggen sen fram till diskbänken för att ta 2 stora glas vatten 1 magnesiumtablett, fram med nutriguardtabletterna (kosttilskott) på köksbordet, ladda kaffebryggaren och sedan kika ut för att se vad det är för löpväder denna dag....... 

Där kom verkligheten ifatt mig  , det blir ju inget springa denna dag, inget träna över huvud taget  !

Det är lustigt hur djupt rotat detta med träningen sitter, jag tänker inte ens på det förens nu när jag inte får träna! När jag igår morse satte på hjärtavdelningen (Danderyds sjukhus) och kollade på nyheternas väderleksrapport så var det jag tänkte på hela tiden att den dagen blir det kanon löpväder och den dagen ser det ut att få bli bandet, sen kommer som sagt verkligheten ikapp mig....


Nu är det i och för sig inte så svårt att hålla sig borta från träningen, även om jag hur gärna som helst skulle vilja träna, det är ju ändå hjärtat det handlar om. Inte nån benhinna, hälsena eller nått knä, nä HJÄRTAT känns det helt klart som att det leker man inte med!!!

Att jag desutom fortfarande har ont (som kraftigare håll) gör ju faktiskt det hela lite bättre, om jag inte hade haft några känningar alls så hade det nog varit lite jobbigare men ändå så självklart att följa läkarnas order in i minsta detalj!!!

Inatt har det, de sista timmarna, inte blivitt sådär jättebra sömn. Jag har vaknat till varje gång som jag har vänt på mig, smärtan kring hjärtat! Jag är lite envis av mig så jag har inte tagit några värktabletter alls under hela denna tiden, nu kanske det börjar bli dags att släppa denna envishet lite och ta en värkrablett tills ikväll starx innan jag lägger mig. Kan ju vara bra med ordentlig sömn om man skall läka ut denna skiten!!!


Vad händer idag då?

Läser på mitt sjukintyg som läkaren skrev ut: Given ordination - VILA!!!

Ovido - Quiz & Flashcards