Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Henrik Tiberg - 27 februari 2010 15:52

Just nu så är jag nyvaken efter att ha sovit lite efter den 3:e natten på jobbet, bara 2 kvar nu!


Som jag tidigare nämnt så blir det att prioritera bort bloggen lite smått nu när jag är inne i en period med långa tidskrävande träningspass och jobb, tiden räcker helt enkelt inte till.

Ta som idag till exempel, jag gick och la mig ca 08.30 och klev upp nu kl. 15.30 Snabb frukost för att snart fixa lite jobbmackor (m m) innan en runda med hundarna väntar för att sedan hinna ut på ett distanspass på ca 1 timma med start runt kl. 17.00 (inne runt 18.00) för att sedan duscha och äta och sen till jobbet...... Ja så ser det ut!


Lite kort bara om den träning som gått sedan senast,


Torsdag: Distans 11,5 km (första utepasset på ca 2 veckor, tid 50.50), fick kasta om programmet lite denna dag då jag kom i säng senare än vanligt pga hockeytittande innan sänggång (det blev dessvärre förlust för Sverige:()


Fredag: Lång Fartlek på gymmets löpband,


16.05
Redigera
Löpning
Totalt 25,00 km - 110 min
(Fartlek 45 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Inomhus +20 till +25
Snittpuls: 143
Maxpuls: 164
Tillstånd: Normalt
Ställe: Sport & Fitness, Upplands Väsby
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Maj09)
Annan utrustning: Löpband
Stretching
Kommentar: Lång distans med fartlek insprängt nere på gymmets löpband.

3*4' - 5' - 6', pj 2' (Spj 5')

1% motlut på bandet genom
hela passet.

Farter i varje serie:

4', 4.00 min/km
5', 3.50 min/km
6', 3.45 min/km

4', 4.00 min/km
5', 3.50 min/km
6', 3.45 min/km

4', 4.00 min/km
5', 4.00 min/km
6', 3.50 min/km

Valde att slå av lite på farten inför sista serien, svetades enormt mkt och vätskan höll på att ta slut (trotts att jag hade 2 l). För övrigt så kändes det skapligt OK idag, dock besväras jag av värmen och den dåliga ventilationen på gymmet!!

(1.40.00)


Nä, nu är det dags att sätta lite fart för att hinna med denna dagen också. Känns lite skumt som igår då man stressar på ganska mkt för att hinnan ner till gymmet och där stå stilla på samma fläck (löpbandet) i 1 tim 50 min för att sedan stressa igen, JAG ÄR NOG LITE SJUK  !

Ovido - Quiz & Flashcards