Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Henrik Tiberg - 24 februari 2010 18:13

Nu är det bara 1 knapp timma kvar tills det är dags att börja jobba igen efter 1 veckas ledighet (första 2 dagarna var sjukdagar), inte direkt jätteugen men det skall nog gå bra ändå!


Idag så försökte jag att sova lite längre, fram till strax innan kl 10.00 höll det innan jag var uppe och vaken. Har i och för sig nyss vilat 1,5 timma så att nattens jobb bör inte vara några problem pga sömnen.


Dagen har varit ganska så händelselös än sålänge, det blev en längre runda med hundarna innan jag packade väskan och dog ner till gymet för att avverka 1 timmas löpning på bandet där (13,4 km) följt av att tuffare styrkepass (mage, rygg och höfter). Måste erkänna att min löpform för tillfället är riktigt dålig, jag får slita mer än normalt för varje avverkad kilometer men det äe väl bara och nöta på - Det är ju inte nu jag vill vara i toppform!!!


Imorgon så var det tänkt att jag (enligt träningsskissen) skall köra ett längre fartlekspass på 1 timma och 50 minuter, nu med tanke på OS och framförallt hockeyn så blir det att tänka om. Sverige kommer att spela OS kvartsfinal mot Slovakien imorgon kl. 06.00 vilket gör att jag inte kan gå och lägga mig när jag kommer hem utan nu måste jag ju vara uppe och kolla på matchen, detta i sin tur gör att jag inte hinner sova tillräckligt för att genomföra det planerade passet imorgon utan det blir ett kortare pass imorgon och det långa får vänta tills på Fredag istället - Allt för OS  .


Nu skall jag ta lite mera kaffe innan jobbet kallar, misstänker att det kan bli en hel del OSradio inatt!

Av Henrik Tiberg - 24 februari 2010 00:49

Sitter nu här och inleder en lättare vändning av dygnet inför stundande nattjobb, börjar imorgon och har då 5 nätter att se fram emot (Not!). Det som slog mig nu var att det var riktigt länge sedan jag bloggade, Fredag var senast.


Får väl ta en kort resume av vad som hänt då,


Lördag: Var en skapligt lugn dag med lite shopping (termobyxor bla), 1 st löppass (10,3 km) som följdes upp av ett redigt styrkepass på gymet (mage, rygg & ben). Kvällen tillbringades som alla andra kvällar framför TV:n, denna kväll blev det utöver OS även melodifestivalen.


Söndag: Återigen en ganska lugn dag med ett ordentligt långpass nere på gymets löpband, 27,5 km skrapades ihop på 2 timmar, skapligt enformigt där!

Passade på att träna lite hund på eftermiddagen och kvällen var det OS.


Måndag: Uppe med tuppen kl. 06.00 för att kolla in när vi spöade Finnarna i OS hockeyn. Efter hockeyn så bar det av till jobbets hundträning vid Kista, gick skapligt bra där.

Efter lunch så blev det lite rastning av gamlingarna innan det bar av ner till Väsby simhall för att springa lite på deras löpband (10 km) innan jag äve roade mig med att simma 35 min (ca 1300- 1400 m).


Idag Tisdag så drog jag på fastande mage ner till Väsby läkargrupp då jag vaknade, det var dags att lämna lite blodprover till den hälsocheck som jag håller på med. Nu dröjer det ca 2 dagar tills dess att det kommer svar, får väl se vad dom säger!?

Väl hemma igen så hade jag köpt med mig lite färska frallor så det dukades upp en god frukost, äntligen fick jag mitt kaffe.

När magen var mätt och belåten så blev det 2 st längre rundor i skogen med hundarna, först ungdommarna och sedan gamlingarna. Inne igen så var jag anningen trött i benen efter att ha trampat runt i snömodden, tog en svängom med damsugaren och fixade lite annat smått och gott innan det blev lite ungspankaka till lunch.

Efter lunch så passade jag på att lägga mig och vila en stund, kände mig tvärseg och somnade till en liten stund.


Kvällen har jag roat mig med att springa en j..la massa varv inne i Sätrahallen:


 Långa intervaller i Sätrahallen med klubben enl följande:
10*1000 m, pj 200 m

Utfall:

3.25,0 / 53,8
3.24,7 / 59,1
3.25,5 / 57,5
3.29,1 / 54,5
3.33,4 / 59,6
3.33,6 / 59,5
3.34,5 / 68,8 (drickastopp inbakat)
3.38,6 / 64 (dricka inbakat)
3.35,9 / 61,3
3.29,4

GS: 3.30,9 / 59,7

 

Totalt blev det ca 16,5 km

 

Nu skall jag roa mig med att kolla på lite mera OS innan det är dags att gå och lägga sig, får se hur länge jag orkar!?


Ovido - Quiz & Flashcards